5 bevált módszer pozitív vélemények megszerzésére – Reputációmenedzsment
Hogyan tud vállalkozása jó pozícióban megjelenni a helyi keresésekben, és valóban kiemelkedni a versenyből?
Mit jelentene az Ön cége számára, ha uralhatná a Google első oldalát, és folyamatosan új ügyfelek keresnék fel vállalkozását?
Szüksége van folyamatosan pozitív véleményekre azokon az online felületeken, ahol a vásárlók az Önéhez hasonló vállalkozásokat keresnek.
Ebben a bejegyzésben több lehetőséget is bemutatok, hogy minél több online pozitív véleményre tehessen szert, jobb helyezést érjen el a helyi találati listákon és vállalkozását a következő szintre helyezze.
Több pozitív véleményre van szüksége, hogy túlszárnyalja versenytársait
A kutatások alapján az értékelések fontos rangsorolási tényezőként szerepelnek a keresési eredményekben. A Google és a hozzá hasonló keresőmotorok több szempontból elemzik az online értékeléseket. Vizsgálják a vélemények mennyiségét, gyakoriságát, a weboldalak számát, amelyeken a vállalkozásról véleményt írtak, és a termékek/szolgáltatások kulcsszavait.
Döntő fontosságú a pozitív vélemények következetes összegyűjtése és közzététele, hogy vállalkozása előrébb kerüljön a keresési eredmények között.
Az értékelések, vélemények kezelésének egyértelmű előnye az is, hogy a meglévő ügyfelek véleménye erőteljesen befolyásolja a jövőbeli vásárlók vásárlási döntéseit. A vásárlói vélemények megosztását lehető tevő weboldalakon és a vállalkozás honlapján közzétett online vélemények biztosítják a potenciális vásárlók számára a társadalmi bizonyítékot, amelyet keresnek, amikor megbízható termékeket és szolgáltatásokat keresnek.
5 bevált módszer pozitív vélemények megszerzésére
-
Képezze ki az alkalmazottakat arra, hogy értékeléseket gyűjtsenek az ügyfelektől
A vevők visszajelzése kritikus erőforrás a vállalkozás növekedéséhez. Képezze ki az alkalmazottakat arra, hogy hallgassák meg, amit az ügyfelek mondanak. Használja ezt az információt a termékek/szolgáltatások finomításához, fejlesztéséhez.
Az egyik legfontosabb és leginkább elhanyagolt lépés az alkalmazottak képzésében olyan egyszerű szkriptek, „forgatókönyvek” betanítása, gyakorlása, amelyeket alkalmazva arra ösztönzik az elégedett ügyfeleket, hogy osszák meg tapasztalataikat a vállalkozás számára legfontosabb online felületeken. Egy egyszerű: „Örülök, hogy hasznosnak találta termékünket/szolgáltatásunkat. Nagyra értékelnénk, ha megosztaná véleményét a Google Cégemben.” emlékezteti a boldog ügyfeleket, arra, hogy hogyan tudnak cserébe segíteni az Ön vállalkozásának.
A vásárlókkal kapcsolatba kerülő alkalmazottak tréningjének ki kell térnie azokra a kérdésekre, amelyeket fel kell tenniük annak érdekében, hogy minőségi visszajelzéseket, véleményeket kapjon a vállalkozás és azokra a lépésekre, amelyeket meg kell tenniük, hogy az elégedetlen ügyfeleket kezeljék.
-
Kérje meg legelégedettebb vevőit, hogy írjanak online véleményt
A vásárlói vélemények megszerzésének legjobb módja, ha megkéri őket erre, és a legmegfelelőbb időpont közvetlenül a termék megvásárlását, vagy szolgáltatás igénybevételét követően. Az élmény még friss. Sokkal nyitottabbak, és ha előkészíti az utat egy egyszerű és kényelmes folyamatra, az ügyfelek sokkal nagyobb valószínűséggel töltenek egy kis időt, tesznek egy kis erőfeszítést vállalkozása értékelésére.
-
Tegye a vásárlási folyamat részévé a vásárlók e-mail címének gyűjtését
Ha online folytatja üzleti tevékenységét, akkor megvan az az előnye, hogy a vásárlási, vagy az ügyfélszolgálati folyamat részeként gyűjti az ügyfelek e-mail címét. Ha csak „offline”, fizikai helyhez kötötten szolgálja ki a vásárlókat, akkor az e-mailcímek gyűjtését bele kell foglalnia a vásárlási folyamatba.
Az értékesítés minden szakaszában az ügyfelek e-mail címe aranyat ér.
-
Küldjön ügyfeleinek egy egyszerű szöveges üzenetet mobiltelefonján: „Köszönöm. Ossza meg véleményét.”
Tudta, hogy üzenetben is elküldheti a weboldal linkjét vevőinek, ahol megoszthatják véleményüket? Ez hihetetlenül hatékony azoknál a vállalkozásoknál, amelyek szolgáltatásokat nyújtanak, és telefonon küldenek üzenetet a találkozók ellenőrzésére, időpont emlékeztetőket, stb.., (például ingatlanközvetítők esetében)
Az okostelefonok és a mobil internet használat elterjedésének köszönhetően a szöveges üzenetben található hivatkozásra kattintás egy nagyon egyszerű és gyors módja annak, hogy egy elégedett ügyfél megossza véleményét vállalkozásáról. Azokat az ügyfeleket, akikkel telefonon egyeztetett, vagy szöveges üzeneteket kaptak az Ön vállalkozásától, nem fogja meglepni, vagy elriasztani egy értékelést kérő szöveg.
-
A vélemények gyűjtését kezdje el lassan és építse természetes módon
Kínáljon fel több lehetőséget ügyfeleinek, hogy azt választhassák, ami számukra a legkényelmesebb, legkézenfekvőbb (pl. Facebook, Google Cégem,stb..).
Kezdje el néhány felkéréssel és haladjon fokozatosan hétről hétre. Ha vállalkozásának tevékenysége szezonális, hagyja, hogy a vélemények mennyisége tükrözze vállalkozása szezonalitását.
Tegyen azért, hogy a vásárlói vélemények keményebben dolgozzanak vállalkozásáért
Nem lehet eléggé hangsúlyozni az online vélemények fontosságát és a vállalkozás pozitív online reputációjának védelmét. Az online felületek követésével, új ügyfél-értékelések kérésével és a negatív tartalmak kezelésével ez az egész online reputáció menedzsment folyamat megerőltetőnek tűnhet.
Szerencsére a legtöbb online reputáció menedzsment és marketing folyamat, tevékenység könnyen kiszervezhető, vagy automatizálható. Vegye fel velem a kapcsolatot, hogy megtudja, hogyan javíthatja pozitív online reputációját és védheti meg jövőbeni bevételeit fáradtságos munka nélkül.