Reputáció marketing tippek

reputáció marketing tippek

Új vásárlók megnyerése vállalkozásod online reputációjával

A hagyományos online marketing hatékonysága egyre csökken a kisvállalkozások számára, mert a fogyasztók egyre inkább valódi ügyfélajánlásokra keresnek, és ezek alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket.

A keresőmotorok eredményeit, az értékelések, vélemények megosztását lehetővé tevő weboldalakat, a közösségi oldalakat használják arra, hogy megalapozott döntéseket hozzanak azzal kapcsolatosan, hogy hol fogják elkölteni a pénzüket.

A vállalkozásoknak meg kell tanulniuk felépíteni, fenntartani és megvédeni online reputációjukat számos fronton, mivel a marketing egyre inkább a vásárlók felé fordul, akik megbíznak a keresési eredményekben megjelenő, vásárlók által írt hozzászólásokban, véleményekben.

Jóllehet te valószínűleg már gyűjtöd az online véleményeket és kezeled a negatív véleményeket, a reputáció marketing tovább fokozza a pozitív online tartalom – például az ügyfelek véleménye, értékelések és ajánlások – kiemelését és erősítését a hagyományos és digitális marketing csatornákon keresztül az eladások fokozása érdekében.

Nyerj új ügyfeleket az online reputáció menedzsment proaktív megközelítésével

Az online reputáció menedzsment biztosítja, hogy vállalkozása szolgáltatásai előkelő helyen jelenjenek meg a keresési eredmények között és ugyanakkor egy profi és vonzó képet kapjanak azok, akik a vállalkozása nevére keresnek rá. Így vonzhat több ügyfelet, tarthat meg több vásárlót, és pénzt takaríthat meg azáltal, hogy elkerüli a nem hatékony hirdetéseket és a negatív közvélemény kialakulásának költségeit.

A kockázatok csökkentésének és vállalkozása növekedésének legköltséghatékonyabb módja egy proaktív megközelítés alkalmazása, amely magában foglalja a vásárlói vélemények monitorizálását, a negatív vélemények és megjegyzések kezelését, valamint pozitív vélemények és nagyszerű online tartalmak készítését és fenntartását, amelyek az online keresési eredmények első oldalán jelennek meg.

Kísérd figyelemmel online megjelenéseidet

Jó hírneved kezelése szempontjából fontos, hogy figyelemmel kísérd a vásárlói véleményeket és minden vállalkozásoddal, szolgáltatásaiddal kapcsolatos online említést.

A vállalkozásodról szóló beszélgetések ritkán zajlanak a weboldalon, ezért fel kell fedezned, hogy hol és mit mondanak rólad.

Azért, hogy megtaláld azt, amit a leendő vásárlók látnak vállalkozásodról, keress úgy, ahogy ők tennék: keress rá vállalkozásod nevére a Google-ban, a Yahoo-ban és a Bing-ben.

Jegyezd fel, hogy a vállalkozása hol jelenik meg a leggyakrabban, és melyek azok a témák, amelyek a legtöbbször felmerülnek a hozzászólásokban és véleményekben (jók és rosszak egyaránt). Gyűjtsd össze az információkat azokról a weboldalakról, ahol a te szolgáltatásaiddal kapcsolatos vélemények, információk megjelennek, valamint az esetleges negatív információk forrásairól azért, hogy lépéseket tehess.

Kezeld a negatív véleményeket

Maradj lépéselőnyben megigényelve vállalkozásod adatlapját a Google Cégemben, Arany Oldalakban, Cylex Helyi Keresőben és hasonló oldalakon, így ellenőrzésed alatt tarthatod azokat az üzleti információkat, amelyeket az értékeléseket, véleményeket olvasók láthatnak vállalkozásodról.

Rendszeresen kövesd nyomon ezeket az oldalakat, és hozz létre egy rendszert a negatív vélemények vagy megjegyzések megválaszolására. Válaszolj egyenesen a negatív véleményekre, hogy az elégedetlen vásárlókkal kapcsolatba léphess úgy, hogy ezt a lehetséges vevők is láthassák.

Általában keveset tehetünk annak érdekében, hogy a negatív értékeléseket eltávolítsuk ezekről az oldalakról. Ennek ellenére az olvasók látni fogják együttérző válaszodat és erőfeszítéseidet a problémák helyrehozására – lehetővé téve a negatív vélemény pozitívvá változtatását.

Tegyél közzé pozitív véleményeket és tartalmakat következetesen

A pozitív és tényszerű információk megosztása és promotálása nemcsak új ügyfeleket vonz és meggyőzi a még határozatlan potenciális vevőket, hanem a negatív véleményeket és tartalmakat is lennebb sorolja a találati listákban.

Azonnal használható reputáció marketing tippek:

Legyél aktív a közösségi oldalakon

Hozz létre pozitív és professzionális profilokat az összes fontos közösségi oldalon, de csak azokon legyél aktív, amelyek a leghatékonyabbak vállalkozásod számára.

A közösségi média lehetőséget ad arra, hogy potenciális vásárlóid szeme elé kerülj, és ugyanakkor az ellenőrzése alatt tarthasd vállalkozása nevét és márkáját.

A keresési eredményekben való rangsorolásodat is javíthatod közösségi média profiljaiddal, eredményeid közösségi bizonyítékaiként.

Blogolás

A Google és a hozzá hasonló keresőmotorok a találati listákon előnyben részesítik az eredeti és informatív tartalmakat, ezért érdemes létrehoznod, vagy ha már létezik, folyamatosan új tartalommal kiegészítened a blogodat. Hetente legalább 1-2 alkalommal tölts fel friss, minőségi tartalmat és keresőoptimalizáld bejegyzéseid címét, metaadatait olyan kulcsszavakra, amelyekre a potenciális vásárlóid keresnek.

Pozitív vélemények gyűjtése

Legyen kiváló terméked/szolgáltatásod és csodálatos ügyfélszolgálatod… és tedd egyszerűvé vevőid számára, hogy értékelést írjanak. Oszd meg velük azoknak az oldalaknak a linkjét, ahol véleményt írhatnak (akár digitális számlákon, visszaigazoló e-mail-ekben, stb.). De ne felejtsd el, hogy a vélemények és ajánlások beszerzésének legjobb módja az, ha egyszerűen csak megkéred ügyfeleidet, hogy írják le tapasztalataikat.

Új ügyfelek megnyerése reputáció marketinggel

Az online hírnév (reputáció) marketing kötelező, ha új ügyfeleket akarsz szerezni vállalkozásodnak. Csak azt kell eldöntened, hogy tudsz-e időt szánni arra, hogy egymaga kezeld, vagy rábízod ezt a felelősséget egy alkalmazottra, esetleg be tudod iktatni a költségvetésbe, hogy egy szakember végezze ezeket a feladatokat.

Szeretnéd, ha a potenciális vendégeid könnyen rád találnának online?

Beszéljük át, hogyan tehetjük vállalkozásodat láthatóvá és vonzóvá az interneten!

Keresés
lokális marketing Budapest logo (1)

Weboldalkészítés és lokális marketing szolgáltatásokat nyújtunk
Budapesten és országosan
kisvállalkozásoknak, akik több ügyfelet szeretnének

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Kérlek add meg a neved és telefonszámod és a lehető legrövidebb időn belül felvesszük veled a kapcsolatot.