Új vásárlók megnyerése vállalkozása online reputációjával

Reputáció marketing tippek

Új vásárlók megnyerése vállalkozása online reputációjával - Reputáció marketing tippek

A hagyományos online marketing hatékonysága egyre csökken a kisvállalkozások számára, mert a fogyasztók egyre inkább valódi ügyfélajánlásokra keresnek, és ezek alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket.

A keresőmotorok eredményeit, az értékelések, vélemények megosztását lehetővé tevő weboldalakat, a közösségi oldalakat használják arra, hogy megalapozott döntéseket hozzanak azzal kapcsolatosan, hogy hol fogják elkölteni a pénzüket.

A vállalkozásoknak meg kell tanulniuk felépíteni, fenntartani és megvédeni online reputációjukat számos fronton, mivel a marketing egyre inkább a vásárlók felé fordul, akik megbíznak a keresési eredményekben megjelenő, vásárlók által írt hozzászólásokban, véleményekben.

Jóllehet Ön valószínűleg már gyűjti az online véleményeket és kezeli a negatív véleményeket, a reputáció marketing tovább fokozza a pozitív online tartalom – például az ügyfelek véleménye, értékelések és ajánlások – kiemelését és erősítését a hagyományos és digitális marketing csatornákon keresztül az eladások fokozása érdekében.

Nyerjen új ügyfeleket az online reputáció menedzsment proaktív megközelítésével

Az online reputáció menedzsment biztosítja, hogy vállalkozása szolgáltatásai előkelő helyen jelenjenek meg a keresési eredmények között és ugyanakkor egy profi és vonzó képet kapjanak azok, akik a vállalkozása nevére keresnek rá. Így vonzhat több ügyfelet, tarthat meg több vásárlót, és pénzt takaríthat meg azáltal, hogy elkerüli a nem hatékony hirdetéseket és a negatív közvélemény kialakulásának költségeit.

A kockázatok csökkentésének és vállalkozása növekedésének legköltséghatékonyabb módja egy proaktív megközelítés alkalmazása, amely magában foglalja a vásárlói vélemények monitorizálását, a negatív vélemények és megjegyzések kezelését, valamint pozitív vélemények és nagyszerű online tartalmak készítését és fenntartását, amelyek az online keresési eredmények első oldalán jelennek meg.

Kísérje figyelemmel online megjelenéseit

Jó hírneve kezelése szempontjából fontos, hogy figyelemmel kísérje a vásárlói véleményeket és minden vállalkozásával, szolgáltatásaival kapcsolatos online említést.

A vállalkozásáról szóló beszélgetések ritkán zajlanak a weboldalon, ezért fel kell fedeznie, hogy hol és mit mondanak Önről.

Annak érdekében, hogy megtalálja azt, amit a leendő vásárlók látnak vállalkozásáról, keressen úgy, ahogy ők tennék: keressen rá vállalkozása nevére a Google-ban, a Yahoo-ban és a Bing-ben.

Jegyezze fel, hogy a vállalkozása hol jelenik meg a leggyakrabban, és melyek azok a témák, amelyek a legtöbbször felmerülnek a hozzászólásokban és véleményekben (jók és rosszak egyaránt). Gyűjtse össze az információkat azokról a weboldalakról, ahol az Ön szolgáltatásaival kapcsolatos vélemények, információk megjelennek, valamint az esetleges negatív információk forrásairól azért, hogy lépéseket tehessen.

Kezelje a negatív véleményeket

Maradjon lépéselőnyben megigényelve vállalkozása adatlapját a Google Cégemben, Arany Oldalakban, Cylex Helyi Keresőben és hasonló oldalakon, így ellenőrzése alatt tarthatja azokat az üzleti információkat, amelyeket az értékeléseket, véleményeket olvasók láthatnak vállalkozásáról.

Rendszeresen kövesse nyomon ezeket az oldalakat, és hozzon létre egy rendszert a negatív vélemények vagy megjegyzések megválaszolására. Válaszoljon egyenesen a negatív véleményekre, hogy az elégedetlen vásárlókkal kapcsolatba léphessen úgy, hogy ezt a lehetséges vevők is láthassák.

Általában keveset tehetünk annak érdekében, hogy a negatív értékeléseket eltávolítsuk ezekről az oldalakról. Ennek ellenére az olvasók látni fogják együttérző válaszát és erőfeszítéseit a problémák helyrehozására – lehetővé téve a negatív vélemény pozitívvá változtatását.

Tegyen közzé pozitív véleményeket és tartalmakat következetesen

A pozitív és tényszerű információk megosztása és promotálása nemcsak új ügyfeleket vonz és meggyőzi a még határozatlan potenciális vevőket, hanem a negatív véleményeket és tartalmakat is lennebb sorolja a találati listákban.

Azonnal használható reputáció marketing tippek:

Legyen aktív a közösségi oldalakon

Hozzon létre pozitív és professzionális profilokat az összes fontos közösségi oldalon, de csak azokon legyen aktív, amelyek a leghatékonyabbak vállalkozása számára.

A közösségi média lehetőséget ad arra, hogy potenciális vásárlói szeme elé kerüljön, és ugyanakkor az ellenőrzése alatt tarthassa vállalkozása nevét és márkáját.

A keresési eredményekben való rangsorolását is javíthatja közösségi média profiljaival, eredményei közösségi bizonyítékaiként.

Blogolás

A Google és a hozzá hasonló keresőmotorok a találati listákon előnyben részesítik az eredeti és informatív tartalmakat, ezért érdemes létrehoznia, vagy ha már létezik, folyamatosan új tartalommal kiegészítenie a blogját. Hetente legalább 1-2 alkalommal töltsön fel friss, minőségi tartalmat és keresőoptimalizálja bejegyzései címét, metaadatait olyan kulcsszavakra, amelyekre a potenciális vásárlói keresnek.

Pozitív vélemények gyűjtése

Legyen kiváló terméke/szolgáltatása és csodálatos ügyfélszolgálata… és tegye egyszerűvé vevői számára, hogy értékelést írjanak. Ossza meg velük azoknak az oldalaknak a linkjét, ahol véleményt írhatnak (akár digitális számlákon, visszaigazoló e-mail-ekben, stb.). De ne felejtse el, hogy a vélemények és ajánlások beszerzésének legjobb módja az, ha egyszerűen csak megkéri ügyfeleit, hogy írják le tapasztalataikat.

Új ügyfelek megnyerése reputáció marketinggel

Az online hírnév (reputáció) marketing kötelező, ha új ügyfeleket akar szerezni vállalkozásának. Csak azt kell eldöntenie, hogy tud-e időt szánni arra, hogy egymaga kezelje, vagy rábízza ezt a felelősséget egy alkalmazottra, esetleg be tudja iktatni a költségvetésbe, hogy egy szakember végezze ezeket a feladatokat.

Scroll to Top