12 marketing tipp ingatlanközvetítőknek, hogy ne lerázzanak a potenciális ügyfelek, hanem ők akarjanak veled dolgozni

  1. marketing tipp:

Hozz létre Facebook és Instagram oldalt ingatlan vállalkozásodnak.

Ingatlanközvetítőként ne a személyes profilodat használd, mert ez egyrészt, nem professzionális, másrészt kihagyod azokat a lehetőségeket, amelyeket a Facebook oldal nyújt.

Az egyik nagy előnye a Facebook oldalnak, hogy az elemzési adatok alapján követheted, hogy melyik bejegyzésed hogy teljesít, min érdemes javítanod, hogy egyre jobb eredményeket érj el.

Lehetőséged van előre időzíteni a bejegyzéseidet, így abban az időpontban fognak megjelenni, amikor a célpiacod leginkább jelen van a Facebook-on.

Tegyél közé bejegyzéseket, fotókat a környékedről, új beruházásokról, eseményekről. Az eladó/kiadó lakásaidat is meg tudod osztani itt, de érdemes a 80/20-as szabályt alkalmaznod. Ne csak eladni akarj folyamatosan, mert ezzel elriasztod a követőidet. Legyenek érdekes, szórakoztató és hasznos tartalmaid is a kínálatod mellett. Például, mint ez:

ingatlanmarketing

Sikertörténeteket, ügyfélvéleményeket szintén érdemes közzétenned.

Megkérhetsz lakástulajdonosokat, akik rajtad keresztül vásároltak, hogy osszanak meg fotókat a vásárláskori és felújítás utáni állapotról.

Hirdetéseket csak oldalak tehetnek közzé, ezért sem jó ötlet a személyes profilodat használni.

2. marketing tipp:

Havi hírlevél, amellyel kitűnhetsz a tömegből. Ami segít neked abban, hogy hiteles és megbízható ingatlan tanácsadóként meglévő és potenciális ügyfeleid emlékezzenek rád.

Legyél te AZ INGATLANKÖZVETÍTŐ, akit ismerőseiknek, barátaiknak ajánlanak.

3. marketing tipp:

Professzionális ingatlanközvetítő weboldal, amelyen az érdeklődők keresni tudnak a portfóliódban lévő ingatlanok között.

A weboldalad a te „ingatlanod” az interneten. A honlapodon nem kell senki mással versenyezned a potenciális ügyfeleid figyelméért.

Nincsenek korlátok, hogy hány fotót, hány karaktert használhatsz, hogy bemutass egy adott ingatlant.

Értékes, hasznos információkat, bejegyzéseket oszthatsz meg, amivel az eladókat/vevőket segítheted, ugyanakkor hozzáértésedet, helyismeretedet, törődésedet bizonyíthatod.

4. marketing tipp:

Kérj ajánlást. Az ingatlanértékesítés nagyon összetett feladat, és a rengeteg tennivaló között megfeledkezhetsz arról, hogy ajánlást kérj.

Írd be a telefonod emlékeztetőjébe, a naptáradba, vagy bárhova, ahol szem előtt lehet, hogy bárkivel beszélsz, akár személyesen vagy telefonon, mindig kérj tőle ajánlást.

Kérj ajánlást, amikor ügyfeled aláírja az adásvételit, és a hírleveledben is.

Építs kapcsolatokat olyan szakemberekkel, akiket ajánlani tudsz ügyfeleidnek (pl. költöztető, lakberendező, villanyszerelő, stb.) és őket is kérd meg, hogy javasoljanak téged ügyfeleiknek.

5. marketing tipp:

Adj névjegykártyát mindenkinek, akivel beszélsz, találkozol.

Jonah Berger a Wharton Üzleti Iskola marketingprofesszorának Ragályos című könyvében olvastam, hogy a kiadók gyakran küldenek neki ingyenes marketing témájú könyveket azért, mert ha elolvassa, és jónak találja, a tanítványainak ajánlani fogja, hogy megvásárolják. Egyik cég azonban két példányt küldött neki, nem azért, hogy kétszer olvassa ki a könyvet J, hanem azért, hogy a második példányt adja oda egy kollegájának, aki szintén ajánlani fogja majd a diákjainak.

Ezt a módszert használhatod a névjegykártyák esetében is. Ne egy, hanem két névjegykártyát adj mindenkinek, így növeled a lehetőségét annak, hogy többen hívjanak és ajánljanak.

6. marketing tipp:

Vélemények kérése

Folyamatosan törekedj arra, hogy gyarapítsd az ügyfél-vélemények számát. Ezeket megoszthatod a honlapodon, a hírleveledben, a közösségi médiában.

Egy dolog, ha te mondod magadról, hogy mennyire profi ingatlanközvetítő vagy, de sokkal meggyőzőbb, ha ezt olyan valaki mondja el rólad, akinek már segítettél az ingatlanértékesítésben.

Az ő történetével, tapasztalataival tudnak azonosulni az olvasók, akik ingatlanértékesítés, vagy vásárlás előtt állnak.

Az ügyfél-vélemények a személyes ajánlásokkal szemben folyamatosan, a nap minden órájában hirdetik, hogy mások mennyire elégedettek voltak a szolgáltatásaiddal.

7. marketing tipp:

Írj rendszeresen blogbejegyzéseket a weboldaladra.

Ez egy remek megoldás, ha igazán szeretnél kitűnni a környékeden, mint ingatlan tanácsadó. A bejegyzésekben érdemes olyan kifejezéseket használnod, amelyekre az érdeklődők keresnek, így a Google keresőben is előre kerülhetsz.

Néhány ötlet ingatlanközvetítő blogbejegyzésekhez:

– Milyen típusú lakások vannak az általad lefedett környéken

– Tippek először vásárlóknak,

– Tippek azoknak, akik első ingatlanbefektetésükre készülnek

– Lakásvásárlási tanácsok külön költözőknek,

– Lakásvásárlási tanácsok összeköltözőknek,

– Lakásvásárlási tippek egyedülállóknak, időseknek, stb.

– Eladni vagy kiadni? Előnyök és hátrányok

– Legjobb iskolás, éttermek, szórakozóhelyek, stb. a környéken

– Közlekedési lehetőségek a környéken

– Nagyobb beruházások a környéken

– Lehetőségek a környéken azoknak, akik kisbabával költöznek

– Lehetőségek a környéken kutyásoknak

– Mire figyelj, ha kiadod a lakásodat?

– Miért érdemes igénybe venned egy ingatlan tanácsadó szolgáltatásait?

– Tippek lakásfelújításhoz, ha magad csinálod.

8. marketing tipp:

E-book, amelyet az érdeklődők letölthetnek a honlapodon.

Az e-booknak számos előnye van:

– a potenciális ügyfelek megismernek

– alátámasztja a hitelességed, megbízhatóságod, mert meg tudod mutatni piacismeretedet, szakértelmedet

– az egyik legjobb eszköz arra, hogy az érdeklődőket feliratkoztasd az e-mail listádra

– csak egyszer kell elkészítened és folyamatosan generálja a lead-eket, a nap 24 órájában elérhető az interneten

– nem kell vagyonokat költened az előállítására, nincs nyomdaköltséged, szállítási költséged.

Ha van blogoldalad, az e-book összeállításához felhasználhatod a már meglévő tartalmaidat.

Ha nincs, az sem gond, nem kell tehetséges írónak lenned, az a fontos, hogy a célpiacod számára értékes, hasznos információkat tartalmazzon.

A meglévő tudásod még akkor is bőven több annál, mint amit egy kívülálló tud a területedről, még akkor is, ha teljesen kezdő vagy a szakmában. Például: Mit kell tudnod az ingatlanvásárlásról, ha most először vásárolsz ingatlant? Hogyan hozz ki a legtöbbet ingatlanod eladásából?

9. marketing tipp:

Válaszolj azonnal a telefonhívásokra

Az egyik legnagyobb (kellemetlen) meglepetésem, amikor lakást vásároltam az volt, hogy amikor kinéztem egy lakást és tárcsáztam a megadott telefonszámot, leggyakrabban nem vette fel senki. Az esetek többségében egy-két nap múlva hívtak vissza, amikor már fogalmam sem volt, hogy melyik lakás után érdeklődtem.

Tapasztalatból tudom, hogy nem mindig tudod felvenni a telefont, mert éppen értekezleten vagy, lakást mutatsz, vagy jó esetben adásvételinél vagy jelen.

Az érdeklődő nem vár rád, már a sokadik lakást nézi éppen, amikor sikerül visszahívnod.

Hogy ne veszítsd el, érdemes beállítanod egy szöveges üzenetet, hogy amikor nem vagy elérhető, akkor mit tehet. Például elküldheted a honlapodon egy olyan oldalra, ahol megadhatja a keresési feltételeit.

Az üzenetben adj magyarázatot arra is, hogy miért nem tudsz most válaszolni, és hogy mikor fogod visszahívni. Az emberek megértőek, ha érzik azt, hogy törődnek velük.

10. marketing tipp:

Küldj üdvözlőlapot minden évfordulóra vásárlóidnak.

Legalább évente egyszer küldj üdvözlőkártyát a vásárlóidnak, a lakásvásárlás évfordulóján. Értékelni fogják, hogy emlékszel rájuk, számon tartod őket, akkor is, azután is, hogy aláírták az adásvételit és megkaptad a jutalékodat.

11. marketing tipp:

Az e-mailjeidet aláírás részébe tegyél be egy fotót magadról és ne csak a honlapod linkjét jelenítsd meg, hanem egy cselekvésre ösztönző kis szöveget is, például: Kattints ide a legújabb eladó lakásokért!

12. marketing tipp:

Adj köszönőajándékot ügyfeleidnek miután megszületett az üzlet. Kápráztasd el őket egy üveg különleges borral, vagy gourmet ajándékcsomaggal.

Nagyon sok jó ajándékötletet találsz ezen az oldalon, vagy ezen az oldalon vásárolni is tudsz.

Kategória: ingatlanmarketing