10 hatékony tipp ügyfélszerzéshez kezdő asztalos vállalkozás számára
írta Boncata Csilla
10 hatékony tipp ügyfélszerzéshez kezdő asztalos vállalkozás számára
Egy kezdő asztalos vállalkozás elindítása, a folyamatos munkát adó ügyfélszerzés akkor sem egyszerű, ha ma mindenki a jól dolgozó, tehetséges szakembereket hiányolja Budapesten és országszerte.
A jó szakember valóban aranyat ér és az emberek hajlandóak akár hónapokat várni, hogy az elképzeléseik olyan minőségben valósuljanak meg, ahogy szeretnék.
Ahhoz, hogy egymás kezéből kapkodják ki az ügyfelek, előbb ki kell alakítani az ügyfélkört, ismertté és hitelessé, megbízhatóvá kell tenni a vállalkozást.
Az elmúlt évtizedek változásai az asztalos szakmát sem hagyták érintetlenül.
Az új gépek, szerszámok segítségével a kivitelezés felgyorsult, a masszív, akár több emberöltőt kiszolgálni képes bútorokat kiszorították a modern, funkcionális berendezési tárgyak. Az egyedi bútorkészítés mellett nagyon sok asztalos vállalja a nagy áruházakban megvásárolható lapra szerelt bútorok összeállítását is.
Egy ügyes ezermester vállalkozás számára valóban nem létezik lehetetlen, konyhabútortól a falépcsőig, díszkapuig bármit meg tud csinálni.
Üzleti szempontból egy területnek a specialistájának lenni (pl. üzleti berendezések, templomi bútorok, konyhabútorok, stb.) azonban sokkal hatékonyabb és jövedelmezőbb.
Ugyanúgy, ahogy a munkájához igyekszik a legjobb minőségű asztalos szerszámokat használni, az asztalos vállalkozás fejlődéséhez is érdemes a legjobb módszereket alkalmaznia azért, hogy tudását, tehetségét a legkifizetődőbben tudja kamatoztatni.
Íme 10 hatékony tipp ügyfélszerzéshez a kezdő asztalos vállalkozás számára:
- Családja, ismerősei, barátai körében beszéljen vállalkozásáról és kérje meg őket, hogy ajánlják ismerőseik körében. A legtöbb kezdő vállalkozó a közvetlen környezetében kezdi népszerűsíteni a vállalkozását és sokkal több ismerősük ajánlja őket tovább, ha erre külön megkérik őket. Az elkészült munkákról mindig készítsen fotókat, minél előbb állítson össze egy portfóliót.
- A hagyományos marketing eszközök, mint a szórólap, helyi újságban a vállalkozás hirdetése ma is hatékonyak, főleg abban az esetben, ha az idősebb korosztály a célpiac, akik nem mozognak annyira otthonosan az interneten.
- Hagyjon mindenhol névjegykártyát. A fodrásznál, az edzőteremben, a banki ügyintézőnél, akivel a számlanyitást intézi, a kávézóban, ahol üzleti megbeszélésre megy, a könyvelőnél, az autókereskedőnél stb. Egyértelműnek tűnhet, de meglepően kevesen teszik.
- Keresse fel a környékbeli ingatlanirodákat, kössön velük együttműködési megállapodást. Egy új lakásba való költözés mindig bútorcserével jár, és az ingatlaniroda is csak nyerhet vele, ha szakember ajánlásával is tudja segíteni ügyfeleit.
- Ingyenes és mondhatni kötelező lépés a Google Cégem profil feltöltése. A régebbi vállalkozások akár automatikusan is felkerülhetnek a Google térképre, mert az interneten található adatok alapján a Google azonosítani tudja őket, de egy kezdő vállalkozás nem létezik a keresőmotor számára.
Nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem fordítanak kellő figyelmet a Google Cégem adatlapjuk kitöltésére, megfosztva magukat számos üzleti lehetőségtől.
Ahogy nagy valószínűséggel Ön is az interneten tájékozódik, keres információt vásárlás, szolgáltatás igénybe vétele előtt, ugyanezt teszi az emberek többsége is.
Aki nincs rajta a Google térképen, nem jelenik meg a keresőben, vagy csak fotók nélkül, hiányos adatokkal szerepel, ügyfeleket veszít.
Facebook bejegyzés ötletek kisvállalkozásoknak -INGYENES letöltés
Reputáció marketing útmutató kisvállalkozásoknak - INGYENES e-book
6. Az interneten számos szakmai- és helyi gyűjtőoldal található, ahova szintén ingyenesen regisztrálhatja vállalkozását. Ilyenek például a https://joszaki.hu, vagy az https://ittlakunk.hu.
7. Saját weboldal létrehozása saját domain-nel, saját tárhelyen.
Az internet összes bugyrából a saját weboldal az, ami az Öné. Ami az Ön tevékenységét, vállalkozását mutatja be oly módon, ahogyan Ön akarja. Megkötések nélkül. Ez az Ön kirakata, ami az év 365 napján napi 24 órában hirdeti az Ön cégét. Az első „találkozásuk”, az első benyomásuk az Ön cégéről az érdeklődőknek.
Az asztalos egyéni vállalkozás indítása rengeteg költséggel jár, elég csak a kezdő asztalos szerszámok költségeit figyelembe venni. Emellett érthető, ha nem akar „felesleges” dolgokra költeni.
Csinálhat ingyenes honlapot, ingyenes tárhelyen. Ne tegye. Akkor sem, ha célja vállalkozás kevés pénzből. Nem éri meg. Ez olyan szegénységi bizonyítvány…Egy két óra alatt összedobott ingyenes céges weboldal mit üzen a látogatónak? Hogy nem érdekli? Akkor miért vegye igénybe a szolgáltatásait?
Pár ezer forintért éves szinten nem kell osztoznia az „albérleten”, a saját birodalmát építheti.
A céges weboldallal láthatóvá válhat, kitűnhet a tömegből, feltöltheti a referenciáit, felkeltheti az érdeklődést szolgáltatásai iránt. Kialakíthat egy szakértői képet. Megoszthatja ügyfelei véleményét és ezzel is bizalmat ébreszthet az oldalra látogatókban.
Sokan azt gondolják, hogyha van egy weboldaluk, az automatikusan hozni fogja az érdeklődőket.
Ahhoz, hogy megtalálják asztalos vállalkozása weboldalát a potenciális ügyfelek, több lehetősége is van, amelyeket érdemes kombinálnia a legjobb eredmények elérése érdekében:
- a keresőoptimalizálás, amelynek segítségével a Google keresőben jó helyezést tud elérni az asztalos vállalkozása fontos kulcsszavaira. Ez egy hosszabb folyamat és jó pár hónapba beletelik, amíg igazán pozitív eredményeket tud elérni vele, az előnye, hogy nem fizetett hirdetésként jelenik meg a Google kereső elején, hanem organikusan, azaz természetesen. Nagyon sok internetező egyáltalán nem is kattint a fizetett hirdetésekre.
Hogyha „házon belül” végzik a weboldal keresőoptimalizálását, a piacon található SEO szoftverek nagy segítséget nyújtanak. A SEO PowerSuite egy olyan SEO eszköz, amely a kulcsszókutatásban, tartalomoptimalizálásban, linképítésben és a vállalkozás online marketingjének elemzésében is hatékonyan alkalmazható. Részletes leírásért, ingyenes kipróbálási lehetőségért kattintson ide.
- Google hirdetések, amelyek a kereső tetején, illetve alján jelennek meg. Érdemes szakértőre bízni a hirdetések beállítását, kezelését, mert helytelenül kezelve bukni is lehet rajta. Előnye, hogy azonnali eredményeket hoz, de amint leállítják a hirdetéseket, nem hoz több látogatót az oldalra.
- közösségi médiából érkező látogatók, akik a Facebookról, Instagramról, esetleg másik közösségi oldalról kattintanak a weboldalra.
8. Kérjen értékelést ügyfeleitől.
Az internetezők több, mint 80%-a ugyanúgy megbízik az online olvasott értékelésekben, mintha azt egy közeli ismerősük ajánlotta volna.
Az elégedett ügyfelei által leírt vélemények lehetnek a legjobb „üzletkötői”, mert szükség van arra, hogy leírja a céges weboldalon, hogy ki Ön, mivel foglalkozik, és ez mennyire jó az ügyfeleknek, de mennyivel meggyőzőbb, ha ezt olyasvalaki állítja, aki már kipróbálta a szolgáltatást.
Nemrégen olvastam, hogy könyvelőt személyes ajánlás alapján szoktak választani. Megtörtént velem, hogy ismerős ajánlott könyvelőt, aki kész katasztrófa volt, majd interneten kerestem újat és évek óta 100%-osan meg vagyok elégedve vele.
9. Hozzon létre céges oldalakat a közösségi médiában. A Facebook-ot használják a legtöbben, de ott a céges megjelenések korlátozva vannak, kivéve ha nem fizet ezért.
Egyre többen használják az Instagramot, és könnyebben érheti el a célcsoportját anélkül is, hogy hirdetne. Az Instagram, akárcsak a Pinterest is inkább a vizuális kommunikációra épül, érdemes ezt kihasználnia portfóliója megosztásával. A közösségi média ingyenes használatával mérsékelheti azokat a költségeket, amelyekkel a kezdő vállalkozás indítása jár.