A Google Cégem Cégprofil a vállalkozás “online kirakata” a nap 24 órájában, amely megjelenik a Google térképen és Google keresőben. Segítség a meglévő ügyfelek számára és remek lehetőség új vásárlók szerzésére. Ahhoz, hogy jó helyezést érhess el a helyi keresések között, fontos, hogy regisztráld és optimalizáld Google ÉnCégem adatlapodat.
A Google Cégem egy olyan eszköz, amelynek a segítségével a vállalkozásodat könnyebben megtalálhatják az ügyfeleid a Google helyi keresőjében és a Google térképen.
A Google Cégem egy hatalmas címtár. A helyi vállalkozások robusztus jegyzéke, amely segít a helyi kisvállalkozásoknak kapcsolatot teremteni a keresőkkel, azaz a potenciális ügyfeleikkel.
Amikor a potenciális ügyfeleid az általad nyújtott termékkategóriákra, vagy szolgáltatásokra keresnek rá a környékeden, vállalkozásod láthatóvá válik számukra.
Az interneten történő keresések több mint 85%-a a Google keresőjében történik.
A Google egy for-profit vállalkozás, amelynek fő bevételi forrása a hirdetésekből származik.
Minél többen használják a Google keresőt, annál nagyobb lesz azok száma is, akik a hirdetésekért fizetnek. Minél relevánsabb találatokat kapnak a felhasználók azokra a kifejezésekre, amelyekre rákeresnek, annál hűségesebbek lesznek a céghez, és még inkább használni fogják a szolgáltatásait.
Ennek érdekében a Google számos ingyenes eszközzel, szolgáltatással segíti a felhasználóit. Ezek közül valószínűleg te is többet használsz naponta.
A Google Cégem egyike ezen ingyenes eszközöknek, amelyet egyetlen vállalkozásnak sem szabadna figyelmen kívül hagynia.
A Google Cégem fiókod feltöltésével, optimalizálásával nemcsak láthatóvá válhatsz, de számos lehetőséged van arra, hogy hasznos információkat ossz meg potenciális vásárlóiddal. Bemutathatod vállalkozásodat, felkeltheted a potenciális vásárlók érdeklődését. Azonnali cselekvésre, például telefonálásra ösztönözheted őket.
A te vállalkozásodnak is van esélye arra, hogy kiemelkedő helyezést érjen el, ha megfelelően kezeled a Google Cégem fiókodat és értéket adsz az ügyfeleidnek.
Egy pizzára áhítozó éhes személy beírhatja a keresőbe az étterem nevét, amelyről gyors információkat szeretne kapni. Például azt, hogy Pizza Mágus. Ebben az esetben a képernyő jobb oldalán láthatóvá válik a vállalkozás adatlapja, megjelenik a pontos cím, nyitva tartási idő, telefonszám, a honlap elérhetősége.
Megtekintheti a tulajdonos és az ügyfelek által készített fotókat. Elolvashatja a vendégek véleményét az adott helyről. Felhívhatja, vagy megtervezheti az útvonalat az étteremig.
A Google Cégem fiók feltöltésével, optimalizálásával tud egy vállalkozás ebbe a blokkba bekerülni.
A Térképre, vagy a „További helyek”-re kattintva megnyílik a Google Térkép, amelyen a környéken található összes pizzázó megjelenik.
A bal oldali sávban tud az éttermek közül választani, a nevekre egyenként rákattintva láthatóvá válik az adott hely adatlapja is.
Egy kereső kifejezést beírva, a Google térképes blokkja az első oldalon kiemelt helyen jelenik meg. A térképrész alatt található három vállalkozás legfontosabb adatai azonnal láthatóvá válnak a kereső személy számára.
Az előbbi példa is jól érzékelteti, hogy azok a vállalkozások, amelyeknek sikerül azokra a keresési kifejezésekre, amelyekre a potenciális ügyfeleik keresnek, a Google által legrelevánsabbnak talált három vállalkozás közé bekerülniük, anélkül kerülhetnek a Google Kereső első oldalára, hogy ezért hirdetési költséget kellene fizetniük.
A vállalkozás tevékenységi területétől függ, hogy mennyire könnyű, vagy nehéz ebbe a hármas „csomagba” bekerülni. Természetesen, ha sok versenytárs tevékenykedik az adott környéken, akkor nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a lokális online marketingjére.
==> Segítek Google Cégem profilod optimalizálásában.
Adatlapod feltöltésével, optimalizálásával versenytársaid elé kerülhetsz a Google helyi keresőjében, így nagyobb látogatószámot, több potenciális vásárlót érhetsz el.
Az emberek keresési szokásai megváltoztak. Mindenki rohan, türelmetlen. A pontosan kitöltött Google Cégem adatlap, amelyen szerepel a telefonszám, pontos cím, nyitvatartási idő lehetővé teszi potenciális ügyfeleid számára, hogy azonnal, akár egy kattintással felhívjanak, vagy megtervezzék az útvonalat vállalkozásodhoz.
A Google Cégem egy remek lehetőség arra, hogy elégedett vásárlóid értékeljék az általad nyújtott termékeket, szolgáltatásokat. A potenciális ügyfeleid épp annyira bíznak ezekben az ajánlásokban, mintha azt egy ismerősük, barátjuk, vagy családtagjuk adta volna. A meglévő ügyfelek véleménye segít nekik a döntéshozatalban, erősítheti vevői szándékukat.
Az értékelésekre írt válaszaiddal tovább erősítheted az érdeklődőkben a vásárlási szándékot, bizonyítva, hogy vállalkozásod megbízható, hiteles és törődik az ügyfeleivel.
A Google Cégem Statisztika funkciója hatalmas segítséget nyújt abban, hogy jobban megismerd potenciális ügyfeleidet. Információkat gyűjthetsz arról, hogy hogyan találtak rá vállalkozásod adatlapjára: a vállalkozás nevére, egy megadott termékre, kategóriára, szolgáltatásra, vagy a céghez kapcsolódó márkára kerestek-e rá.
Megtudhatod, hogy melyek azok a kifejezések, kulcsszavak, amelyekre a leggyakrabban kerestek rá az érdeklődők. Ez alapján hatékonyabban állíthatod össze a hirdetéseidet, vagy készíthetsz olyan bejegyzéseket, amelyekkel még több potenciális ügyfelet érhetsz el.
A Statisztika funkcióban arra a kérdésre is választ kapsz, hogy hol találtak rád leggyakrabban: a Térkép funkcióban, vagy a Keresőben. Azt is megtudhatod, hogy milyen eszközről: számítógépről, vagy mobilról kerestek többen a cégre.
Az érdeklődők viselkedéséről is képet kaphatsz itt. Akár napi bontásban megtekintheted, hogy hányan látogatták meg a honlapodat, hányan használták az útvonaltervezőt, és hányan hívták fel a vállalkozásodat.
Az itt megjelenő adatok segítségével még hatékonyabbá teheted vállalkozásodat. Még inkább személyre szabhatod szolgáltatásaidat.
Ezek alapján te is láthatod, hogy a Cégprofilt nem igényelni, vagy az adatlapot gazdátlanul hagyni, ha már létezik a Google címtárában, nem túl jó ötlet. Érdemes kihasználnod ezt az ingyenes lehetőséget. Ha csak minimális információtartalommal töltöd fel, akkor sem hagyod az ingyen pénzt az asztalon versenytársaid számára.
Mielőtt a regisztrációs folyamatot elkezdenéd, érdemes ellenőrizned, hogy a vállalkozásod szerepel-e a Google helyi keresőjében, illetve a Google Térképen.
(A regisztrációhoz szükséged lesz egy gmail-es e-mail címre. Ha még nem rendelkezel ilyennel, akkor előbb létre kell hoznod egyet.)
– Írd be a vállalkozásod nevét itt: https://business.google.com/create
A regisztrációhoz a következő adatokat kell megadnod és kérdéseket megválaszolnod:
1. A vállalkozás neve és kategóriája:
Saját kategóriát nem lehet létrehozni, csak a Google kategória listájából lehet választani.
A vállalkozásra leginkább jellemző kategória kiválasztására érdemes egy kis időt szánni, mert ez jelentősen befolyásolja, hogy milyen kulcsszavakra, kereső kifejezésekre jelenik meg a céged a Google keresőjében.
Ezen az oldalon a magyar nyelv és Magyarország kiválasztását követően a Google Cégem kategória listát letöltheted, vagy egyszerűen kereshetsz a lehetséges Google kategóriák között.
2. Szeretnél felvenni egy olyan helyet, amelyet felkereshetnek az ügyfeleid?
A következő oldalon lehetőséged van megadni az üzleted vagy irodád címét, ahol az ügyfeleid felkereshetnek.
Ha nem a cég címén szolgálod ki az ügyfeleidet, akkor a “nem” pontot jelöld be. Ez vonatkozik arra az esetre is, ha például otthonról működteted a vállalkozást, és te keresed fel az ügyfeleidet szolgáltatásaiddal a lakóhelyükön, vagy székhelyükön.
Vagy építési vállalkozó, takarítócég, és egyéb esetekben, amikor a konkrét munkavégzés az ügyfél által rendelkezésre bocsájtott helyszínen történik.
Ha szeretnéd megadni a címet, kattints az “igen” lehetőségre és a következő oldalon add meg a pontos címet olyan formában, ahogy mindenhol szerepel, vagy szerepelni fog (pl. ha a honlapon Attila u. 41 szerepel, itt is úgy tüntessük fel, és nem Attila utca 41)
3. Ha te keresed fel az ügyfeleidet, vagy kiszíállítást végzel, akkor a következő oldalon jelöld az “igen”-t, majd add meg a szolgáltatási területedet:
4. Továbblépést követően megadhatod, hogy milyen kapcsolatfelvételi adatok jelenjenek meg a keresők előtt. A telefonszám megadásával a mobilról kereső ügyfelek egy gombnyomással felvehetik veled a kapcsolatot, anélkül, hogy ki kellene lépniük a keresőből.
Megadhatod a már létező honlapod URL címét, de ennek hiányában arra is lehetőséged van, hogy a Google Cégemben feltöltött adatok alapján létrehozz egy ingyenes Google webhelyet.
5. Az utolsó lépés az Én Cégem regisztrációhoz a fenti adatok kitöltése után, a vállalkozás igazolása. Ehhez a legtöbb esetben a Google egy levelezőlapot küld az ellenőrző kóddal. A levél megérkezésére általában 14 napot kell várni. Ha ennyi idő alatt nem érkezik meg, akkor még kétszer kérheted az igazoló kód megküldését.
Érdemes kétszer is ellenőrizned, hogy a cég címe helyesen került-e feltüntetésre az adatlapon, megelőzve azt, hogy hibás címre küldjék a levelet. Ha a cég ellenőrző kódjára való várakozás közben hibát, elírást észlelsz a címben, a cég nevében, vagy kategóriájában, ne módosítsd, mert lelassítja az ellenőrzési folyamatot. Várd meg, amíg a levél megérkezik.
Bizonyos esetekben az ellenőrzési folyamat gyorsan lezajlik, mert helyi vállalkozásodat telefonon vagy e-mail-ben is igazolni tudod.
A Google Cégem fiókba való belépés a következő linkre való kattintással érhető el: https://business.google.com/locations.
A hely kiválasztását követően a bal oldali menüben az Információ menüpontra kattintva láthatod, hogy a vállalkozásod megjelenik-e a Google éles rendszerében. Megnézheted, hogy hogyan jelenik meg a Google Keresőben, illetve a Google Térképen:
Az Információ menüpont alatt lehetőséged van a vállalkozás már megadott adatainak módosítására, illetve a hiányzó adatok kiegészítésére.
Lehetőséged van rendkívüli nyitvatartás megjelölésére is, például ünnepnapok alkalmával, vagy ha esetleg egy olyan eseményt szervezel, amely miatt tovább tartasz nyitva.
Ha a vállalkozás más címre költözött, csak a címet kell módosítani, nem szükséges az adatlapot törölni és újat létrehozni.
A bal oldali menüben a Bejegyzések menüpontra kattintva van lehetőség bejegyzések létrehozására, illetve ezek szerkesztésére. A bejegyzések egy hétig láthatóak a Google rendszereiben.
Covid-19-hír, újdonságok, események, ajánlatok és termékek kategóriában van lehetőség bejegyzés létrehozására.
A bejegyzés maximum 1500 karakter hosszú lehet és fénykép csatolására is lehetőség van.
A címhez 58 karakter áll rendelkezésre.
Ahhoz, hogy a kívánt hatást elérd, érdemes rövid, lényegre törő és cselekvésre ösztönző bejegyzéseket írni, akár egy új termékre/szolgáltatásra, eseményre, vagy leárazásra kívánod felhívni a figyelmet.
Lehetőség van különböző cselekvésre ösztönző gombok hozzáadására is, amelynek segítségével az érdeklődők például helyet foglalhatnak, telefonálhatnak, jelentkezhetnek, online rendelhetnek, stb..
Akciók és esemény típusú bejegyzéseknél lehetőség van az időpont, vagy időintervallum megadására is.
A statisztikai adatok segítségével nyomon követheted, hogy egy adott bejegyzés mennyire népszerű, hányan tekintették meg, hányan kattintottak rá az elmúlt 7, vagy 28 napban.
Az adatok feldolgozása 3 napot is igénybe vehet, így ezek 3 napos késéssel jelennek meg, A Bejegyzések menüpontban, az adott bejegyzésre kattintva tudod megtekinteni a statisztikai adatokat.
A Google Keresőben és Térképen, a cég adatlapja mellett jelennek meg a vállalkozás ügyfelei által megosztott Google vélemények. Ezek hasznos információkat tartalmaznak a cég tulajdonosa és a potenciális ügyfelek számára is. Érdemes nagy hangsúlyt fektetni a Google vélemények megválaszolására, ezzel is növelve a cégről, a tulajdonosokról kialakított pozitív képet.
A Google véleményeket megjeleníteni, megválaszolni a bal oldali menü „Vélemények” menüpontjára kattintva van lehetőséged.
A negatív véleményeket is udvariasan megválaszolva, a vállalkozás termékei/szolgáltatásai iránt érdeklődők számára egy olyan vállalkozás képe rajzolódik ki, amelyik törődik az ügyfeleivel, tanul a hibáiból, hogy még jobb szolgáltatásokat tudjon nyújtani a jövőben.
Ha valakinek negatív tapasztalata van egy termékkel, a nyújtott szolgáltatással kapcsolatosan, sokkal nagyobb eséllyel írja le a véleményét, mint az, aki elégedett volt.
Ezért fontos, hogy az elégedett vevőket kérd meg, hogy írják le az őszinte véleményüket, ezzel segítve az érdeklődőket a döntéshozatalban.
A Google Cégem fiókban nincs lehetőség a vélemények kikapcsolására.
Minden vélemény nyilvánosan, mindenki számára láthatóként jelenik meg. Google vélemény írására csak bejelentkezett felhasználók jogosultak. Az értékelés mellett a név is megjelenik.
A Google vélemény törlése, módosítása, szerkesztése csak az írója által lehetséges.
Ha úgy gondolod, hogy egy vélemény spam, nem helytálló, nem a te vállalkozásod termékeit, szolgáltatásait igénybe vevő ügyfél írta, hanem például egy rosszindulatú versenytárs, lehetőséged van kifogásolhatóként megjelölni. Ehhez az adott vélemény jobb felső sarkában található három ponton belül a megjelenő „Megjelölés kifogásolhatóként” elemre kell kattintani.
A Google véleményekre vonatkozó irányelveinek nem megfelelő tartalmak eltávolítását tudod ezen a módon kérni, amely többek között a következőket tartalmazzák:
„A közzétett tartalmaknak valós élményeken és információkon kell alapulniuk. A szándékosan hamisított tartalmak, a másolt vagy engedély nélkül használt fotók, a témához nem kapcsolódó vélemények, a sértő vagy személyeskedő megjegyzések, illetve a szükségtelen vagy hibás tartalmak egyaránt az irányelveink megsértésének minősülnek. Kérjük, jelentse az ilyen eseteket.”
A bal oldali menü „Statisztika” menüpontjára kattintva van lehetőséged a vállalkozásodra vonatkozó statisztikai adatok megtekintésére.
Megtudhatod, hogy hányan kerestek rá a vállalkozásodra a Google Keresőben, illetve a Google Térképen.
Megtudhatod, hogy hányan telefonáltak, tervezték meg az útvonalat a vállalkozásig, vagy keresték fel a honlapodat.
Információkat gyűjthetsz arra vonatkozóan, hogy milyen kifejezésekre kerestek rá legtöbbször a keresők, akik megtekintették az adatlapodat.
Megnézheted, hogy melyik fotó a legnépszerűbb, melyik feltöltött fényképre hányszor kattintottak az érdeklődők.
Az adatokat megtekintheted az elmúlt egy hétre, egy hónapra, vagy akár negyedévre vonatkozóan is.
A Google Cégem fiók feltöltése, igazolása, vagy optimalizálása közben, ha elakadsz a Google Cégem súgó a segítségedre lehet.
Ha a kérdéseidre itt sem találtad meg a választ, akkor kérdezhetsz a Google Cégem fórumon, egy hatalmas, segítőkész közösségtől. Vagy kérhetsz telefonos vagy e-mail-es kapcsolatfelvételt a Google Cégem ügyfélszolgálatától.
Ha nincs időd, kedved, energiád a Google Cégem fiókod feltöltéséhez, optimalizálásához, és most már tudod, hogy ez mennyire szükséges és fontos a vállalkozásod sikeréhez, ne halogasd, lépj velem kapcsolatba, hogy neked is segíthessek. További szolgáltatásaimról bővebben is olvashatsz.
Ha segítségre van szükséged a Google Cégem Cégprofil optimalizálásához, tekintsd meg ajánlatomat
A Google Cégem bejegyzések használatával:
– a meglévő és a potenciális vásárlókat informálhatjuk legújabb termékeinkről, szolgáltatásainkról, akcióinkról és bizalmat építhetünk, betekintést nyújtva számukra vállalkozásunk működésébe és
– a Google helyi keresőjében jobb pozícióba kerülhetünk, ha a keresőoptimalizálásra is figyelünk.
Számítógépen a fiókodba belépve, és baloldalon a Bejegyzések menüpontra kattintva, öt bejegyzés típus közül választhatsz:
Tájékoztathatod az ügyfeleidet a Covid-19 miatti esetleges változásokról.
A szöveges rész alatt lehetőségünk van egy kattintható gomb elhelyezésére, amely az általunk megjelölt oldalra viszi a látogatót.
A következő opciók közül lehet választani:
Ez a bejegyzés forma egy igazi jolly joker, íme, néhány tipp, amire használhatjuk:
A bejegyzést még látványosabbá, figyelem felkeltőbbé tehetjük egy fotóval, vagy videóval.
A szöveges leírás maximum 1500 karakter hosszú lehet, ezért érdemes lényegre törően, röviden fogalmazni és a vállalkozásra jellemző kulcsszavakat, kereső kifejezéseket elhelyezni a szövegben.
A szöveges rész alatt lehetőségünk van egy kattintható gomb elhelyezésére, amely az általunk megjelölt oldalra viszi a látogatót.
A következő opciók közül lehet választani:
A bejegyzés elkészültét követően mindig ellenőrizzük, hogy ez hogyan jelenik meg a látogatók előtt, és ha szükséges módosítsunk a fotó méretén, vagy a szöveges részen.
Érdemes egy figyelemfelkeltő címet adni a bejegyzésnek és az első bekezdést úgy kezdeni, hogy a látogatónak felkeltse a kíváncsiságát és rákattintson a bejegyzésre, tovább akarja olvasni ezt.
Esemény típusú bejegyzésben hívhatjuk fel a látogatóink figyelmét a vállalkozásunkkal kapcsolatos történésekre, rendezvényekre, bemutatókra, workshopokra, stb..
Írhatunk olyan eseményekről, amelyek a környékünkön kerülnek megrendezésre, és amelyekben vállalkozásunk is szerepet vállal, vagy részt vesz.
Kimutathatjuk érdeklődésünket, szenvedélyünket a számunkra fontos dolgok iránt. Lehet az környezetvédelem, különböző sportágak, vagy embertársainkkal való törődésünk.
Az adott területre fókuszáló szervezetek, alapítványok munkájának támogatását, rendezvényeiken való részvételünket is megoszthatjuk a bejegyzésekben.
Az esemény címének megadásához 58 karakter áll a rendelkezésünkre, a részletek leírására pedig 1500.
Megadhatjuk az esemény kezdési és befejezési időpontját. Az óra és perc nem jelenik meg a látogatók előtt, ezért ha ez fontos információ, érdemes a szöveges leírásba beleírni.
Az Újdonságok típusú bejegyzéseknél felsorolt 6 gomb közül választhatunk, a gombok hozzáadása opcionális.
Az ajánlatok típusú bejegyzésekben felhívhatjuk a profilunkra látogatók figyelmét a legújabb akcióinkra, kedvezményekre, speciális ajánlatokra.
Az ajánlatok típusú bejegyzések címe mellett egy sárga címke is megjelenik, ami még inkább magára vonzza az olvasók figyelmét.
A bejegyzést fotóval vagy videóval színesíthetjük.
A cím megadására itt is 58 karakter áll a rendelkezésünkre.
Megadhatjuk az ajánlat kezdeti és befejezési dátumát.
Az ajánlat részletes leírására 1500 karakter áll rendelkezésünkre.
További opcionális lehetőségek:
Nem kötelező, de jó módszer annak mérésére, hogy hány vásárlónk érkezett a Google Cégem bejegyzésünknek köszönhetően.
A termék típusú bejegyzésben vállalkozásunk termékeinek bemutatására van lehetőségünk.
A Google Cégem fiókba belépve, a bal oldali menüben a vállalkozások egy részénél szerepel egy Termékek című menüpont. (Nem érhető el minden cég számára).
A Termékek funkcióban termékgyűjteményeket, kollekciókat tölthetünk fel, fotóval, árral.
Az adatlapon található Termékek funkció és a Termék típusú bejegyzés tehát két külön lehetőség arra, hogy információkat osszunk meg, vásárlásra ösztönözzük az érdeklődőket.
A Termék típusú bejegyzésben kiemelhetünk egy adott terméket, feltölthetünk erről egy fotót, vagy videót.
A termék neve és leírása mellett megadhatjuk a pontos árát, vagy egy ártartományt – minimum és maximum árat megadva.
Gomb hozzáadásával az érdeklődők további információkat kaphatnak a honlapunkon, azonnal hívhatnak telefonon, vagy akár azonnal meg is vásárolhatják a termékünket.
A már ismert 6 gombtípus közül választhatjuk ki a leginkább megfelelőt, de akár el is hagyhatjuk a gomb hozzáadását.
A fenti bejegyzés típusok mellett, amelyek számítógépen és mobiltelefonon egyaránt elérhetőek, amennyiben letöltjük telefonunkra a Google Cégem applikációt, lehetővé válik egy újfajta bejegyzés típus használata:
Az üdvözlő ajánlatot azok kapják meg, akik a Google térképen rákattintottak a vállalkozásunk neve alatti követés gombra.
Ez egy remek lehetőség arra, hogy ezeket a követőket vásárlóvá konvertáljuk, egy csak és kizárólag az ő számukra kidolgozott speciális ajánlattal.
Meglévő vásárlóink figyelmét is felhívhatjuk a lehetőségre, hogy most már a Google térképen is követhetik az akcióinkat.
Azok a személyek, akik követik a vállalkozásunkat, a Google térképre lépve, a képernyő alján található „Neked” gombra rákattintva, mindig látni fogják az aktuális bejegyzéseinket, akcióinkat, termékeinket, így mindig a szemük előtt lehetünk, és ismételt vásárlásra ösztönözhetjük őket.
Az üdvözlő ajánlat típusú bejegyzéseknél ugyanazokat a lépéseket tudjuk követni, akárcsak a többi bejegyzésnél. Meg kell adni az ajánlat címét, emellett feltölthetünk fotót, vagy videót, leírást, kuponkódot.
Az ajánlat felhasználására 2 hetük van az érdeklődőknek, a vállalkozás követésének napjától kezdve.
A vállalkozásunk weboldalának linkjét is megadhatjuk, illetve beírhatjuk, hogy hol találja meg, olvashatja át az Általános szerződési feltételeket.
Az üdvözlő ajánlatot követőink letölthetik, elmenthetik telefonjukra, az ajánlat végén automatikusan megjelenik egy mentés gomb.
Egyszerre 10 bejegyzés lehet az Én Cégem profilunkban, ez a maximum, amit nem is feltétlenül kell kihasználnunk.
A Google Cégem bejegyzések, az Események kivételével, 7 napig aktívak.
A már feltöltött bejegyzések ezután sem törlődnek. Számítógépen és mobilon is megtalálhatóak maradnak az “Összes bejegyzés”, vagy “Előző bejegyzések” pontra kattintva.
Az esemény típusú bejegyzések az esemény befejezési dátumáig maradnak aktívak.
A legújabb bejegyzések mindig a régebbiek előtt jelennek meg.
A bejegyzések elkészítésénél mindig tartsuk szem előtt a Google bejegyzésekre vonatkozó irányelveit.
A Google Cégem bejegyzésekkel mindig a vállalkozásunk termékei/szolgáltatásai iránt célzottan, a környékünkön érdeklődők szeme előtt lehetünk, mivel ezek megjelennek:
– a Google térképen,
– a Google helyi keresőben,
– a Google-Tudáspanelben,
számítógépen és mobilon is.
A Google Cégem fiók optimalizálása kihagyhatatlan lépés a helyi keresőoptimalizálásban, ha láthatóvá akarunk válni a környékünkön, ha új és visszatérő ügyfeleket szeretnénk szerezni vállalkozásunknak.
Igen.
A vállalkozás Google Cégem adatlapjára vonatkozóan bárki tehet módosítási javaslatot. Akár meg van igényelve, akár nincs, a Google Cégem profilon legörgetve a Módosítási javaslat részben a név, cím, nyitvatartási idő módosítása mellett a hely megjelölhető bezártként, feltüntethető, hogy elköltözött, vagy nem is létezett.
Ezért is érdemes gyakran belépni a Google Cégem fiókba, és ellenőrizni az esetleges kívülállók által tett módosítási javaslatokat.
Ha a vállalkozás nem igazolta a Google Cégem tulajdonát, nem tud belépni fiókjába, így arra sincs lehetősége, hogy az esetleges számára káros következményekkel járó módosítások ellen védekezzen.
A fotók mennyiségét tekintve a Google cégem profilban nincs korlátozás. Érdemes ezt a lehetőséget kihasználni, és úgy tekinteni rá, mint a vállalkozás online kirakatára, ami folyamatosan vonzhatja be az új ügyfeleket.
Egy Google Cégem vélemény törlése nem mindig egyszerű és nem is mindig lehetséges.
Ha valaki negatív véleményt írt a vállalkozásról és valódi ügyfél, aki elégedetlen volt a szolgáltatással, nincs lehetőség a vélemény eltávolítására.
Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a helyzetből, érdemes egy udvarias választ írni és felajánlani valamilyen kártérítést a rossz tapasztalatért cserébe.
Ha az egyetlen negatív vélemény mellett számos pozitív is szerepel, a potenciális új ügyfeleket nem valószínű, hogy ez elriasztja a vásárlástól. A negatív véleményre írt udvarias válasz erősítheti bennük az érzést, hogy itt valóban törődnek az ügyfelekkel.
Abban az esetben, ha egy rosszakaró írta a negatív véleményt, aki nem vette igénybe a vállalkozás szolgáltatásait, lehetőség van a véleményt megjelölheti kifogásolhatóként. A Google irányelveinek nem felel meg a spam és a hamis tartalom, ha jelzed feléjük, hogy az adott vélemény hamis nagy valószínűséggel törölni fogják. A Google erre vonatkozó irányelvei itt érhetőek el.
A Google Cégem vélemények kikapcsolása nem lehetséges.
Ha egy vállalkozásnak létezik Cégprofilja, bárki írhat véleményt róla és ez megjelenik a Google keresőben és a Google térképen, ha rákattintanak a cég nevére.
Ha a vállalkozás nem igazolta az Én Cégem profil tulajdonát, nincs lehetősége a véleményekre válaszolnia és potenciális új ügyfelektől eshet el.
Igen.
Egy vállalkozásnak csak egy Google Cégem adatlapja lehet egy adott helyre vonatkozóan. Ha valamiért mégis két Gogle Cégem adatlap jelenik meg a keresőben, több okból is problémát jelent a vállalkozás számára:
– összezavarja a potenciális vásárlókat,
– kevesebb kattintás érkezik egyenként a két adatlapra, mintha csak egy létezne, ez rontja a vállalkozás megjelenítési adatait,
– a Google bármikor eltávolíthatja az egyik adatlapot, mert az ismétlődő adatlapok nem felelnek meg az irányelveinek.
Ha a vállalkozásnak tudomása van arról, hogy ismétlődik a Google Cégem adatlapja, mindenképpen törölnie kell az egyiket.
A Google Cégem fiók optimalizálása kihagyhatatlan lépés a lokális SEO-ban, ha láthatóvá akarunk válni a környékünkön, ha új és visszatérő ügyfeleket szeretnénk szerezni vállalkozásunknak.