Egy kisvállalkozás, különösképpen, ha csak a helyi lakosságot szolgálja ki termékeivel/szolgáltatásaival, alábecsülheti a pozitív online reputáció fontosságát.
Nem akar országosan, vagy világszerte elérni vásárlókat, akkor miért is olyan fontos ez?
A statisztikák szerint az interneten egy adott termékre, vagy szolgáltatásra keresők 82%-a 24 órán belül felkeresi az üzletet. Ebből is egyértelműen kitűnik, hogy a helyi vásárlók az internetet használják arra, hogy információkat szerezzenek a helyi vállalkozásokról.
Azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek egy vonzó online jelenléttel, kockáztatják, hogy ügyfeleket veszítenek azoknak a versenytársaknak a javára, akik kezelik online reputációjukat.
Az internetes keresések, a közösségi média, az ár-összehasonlító és értékelő weboldalak, a különböző fórumok a legfontosabb célpontok, ahol a fogyasztók a legjobb szolgáltatást keresik a legjobb áron.
Vállalkozása kiváló terméket nyújthat, kivételes ügyfélszolgálattal és verhetetlen áron, de ha ez nem tükröződik az online világban is, és ha esetleg a közösségi médiában negatív visszajelzések is előfordulnak, ez eltántoríthatja az új ügyfeleket attól, hogy bizalmat szavazzanak és megvásárolják a cég termékeit/szolgáltatásait.
A legtöbb potenciális vásárló a közösségi médiát, a keresési eredményekben megjelenő online tartalmakat használja arra, hogy megalapozott vásárlási döntéseket hozzon.
Amikor Ügyfél Józsi az Ön által nyújtott szolgáltatás- vagy terméktípust keresi az Ön városában, megjelenik-e a vállalkozása a keresési eredmények között? Egy profi szolgáltatót lát, aki nagyszerű véleményekkel rendelkezik?
Ha a fenti kérdések egyikére is nemmel válaszol, nagy az esélye annak, hogy elvesztette az ügyfelet.
A pozitív internetes jelenlét biztosítása számos előnnyel jár a kisvállalkozások számára, kezdve azzal, hogy megbízható vállalkozásként bizonyítja hitelességét, és a vállalkozás számára versenyelőnyt biztosít az iparág többi szereplőjével szemben.
Úgy kell pozicionálnia vállalkozását, hogy az első és a legjobb választás legyen, amikor az ügyfelek online kutatást végeznek, mielőtt döntenének arról, hogy hol költik el a pénzüket.
Az Ön online hírneve reklámként is szolgál a hét minden napján, a nap minden órájában azon fogyasztók számára, akik az Ön földrajzi környezetében interneten keresnek az Ön által forgalmazott termékekre/szolgáltatásokra.
Ezen felül az online értékelések, üzleti profilok a közösségi médiában, a céges weboldal jobb pozícióba kerülnek a keresések között, amikor jó hírnév-kezelési technikákat és eszközöket alkalmaznak, biztosítva ezzel a lehetőséget, hogy a potenciális ügyfelek szélesebb körét érjék el.
Tévedés azt gondolni, hogy a vállalkozás marketing erőfeszítései az online reputációját irányítani tudják. A vállalkozás weboldala és a helyi/online hirdetések nem terjednek ki az Ön teljes webes jelenlétére.
Online hírneve mindabból tevődik össze, ami az interneten fellelhető a vállalkozásról, beleértve a kéretlen véleményeket, a weboldalhoz fűzött megjegyzéseket, a különböző fórum-bejegyzéseket, a vállalkozást említő blogbejegyzéseket, a közösségi médiában megjelenő hozzászólásokat, a cég nevével felcímkézett fényképeket, stb..
A pozitív online hírnév kiépítése alapvető fontosságú, hogy a vállalkozás sikeres legyen az adott környéken, településen és a jövőbeni bevétel szempontjából is. Ennek kiépítése sok munkának tűnhet, de az induláshoz elég, ha csak néhány hatásos tevékenységre koncentrál a vállalkozás.
Az online reputációjának folyamatos monitorizálása, követése ma már nem egy választható, hanem egy szükségszerű tevékenység.
Kiszervezheti, vagy saját maga végezheti online reputációja menedzsmentjét, de tudnia kell arról, hogy mit lát Ügyfél Józsi az Ön vállalkozásáról online, és azonnal cselekednie kell, ha negatív információkat lát. Az ügyfelek számos, az Önéhez hasonló termék/szolgáltatás közül választhatnak. Nincs okuk megbízni, vagy egy adott vállalkozást választani, ha negatív információkat olvasnak róla.
Az online vélemények nagyon fontosak, mivel sok helyen megjelennek, és jelentős szerepük van az internetes keresési eredményekben is. Ennél is fontosabb, hogy a fogyasztók jobban bíznak ezekben, mint bármely internetes tartalomban, vagy hirdetésben.
Gondoljon csak arra, hogy hányszor látott egy 1 csillagos értékelést, és döntött úgy, hogy az adott cégtől vásároljon. Ritkán, vagy inkább egyszer sem?
Létre kell hoznia egy rendszert, egy folyamatot online vélemények kérésére ügyfeleitől, és a véleményekre való reagálásokra.
Az elején egyszerre csak két vagy három közösségi oldalra összpontosítson, hogy ne terhelje túl magát. A legfontosabb az, hogy megtalálja azokat a platformokat, amelyeket a potenciális ügyfelei előnyben részesítenek, és hozzon létre profilokat ezeken az oldalakon (a Facebook és az Instagram általában a legjobb választás). Igényelje meg vállalkozása oldalát, egészítse ki az adatokat és töltsön fel egy jó minőségű fotót.
A közösségi média használata egy olyan tevékenység, amellyel jelentősen erősítheti online reputációját, de nagyon időigényes is lehet. Először alapozza meg vállalkozása jelenlétét, majd ahogy kezdi kitanulni a preferált közösségi hálózatok csínját-bínját, megvizsgálhatja annak a lehetőségét, hogy hogyan tudja kiterjeszteni és menedzselni közösségi média marketing kampányát a többi hálózatra is.
Jelentős mennyiségű pénzt és időt fordított vállalkozása felépítésére. Ne kockáztassa mindezt azzal, hogy elmulasztja vállalkozása pozitív online jelenlétének kiépítését és fenntartását.
Ha szeretne többet megtudni arról, hogy milyen lépéseket tehet vállalkozása jobb pozicionálásához, pozitív online jelenlétének kiépítéséhez, vegye fel velem a kapcsolatot, szívesen segítek.
Készítsünk olyan weboldalt, ami vevőket hoz!
Weboldalkészítés és lokális marketing szolgáltatásokat nyújtunk
Budapesten és országosan
kisvállalkozásoknak, akik több ügyfelet szeretnének
Kérlek add meg a neved és telefonszámod és a lehető legrövidebb időn belül felvesszük veled a kapcsolatot.