Miért fontos az online reputáció a kisvállalkozásoknak?
Egy kisvállalkozás, különösképpen, ha csak a helyi lakosságot szolgálja ki termékeivel/szolgáltatásaival, alábecsülheti a pozitív online reputáció fontosságát.
Nem akar országosan, vagy világszerte elérni vásárlókat, akkor miért is olyan fontos ez?
A statisztikák szerint az interneten egy adott termékre, vagy szolgáltatásra keresők 82%-a 24 órán belül felkeresi az üzletet. Ebből is egyértelműen kitűnik, hogy a helyi vásárlók az internetet használják arra, hogy információkat szerezzenek a helyi vállalkozásokról.
Azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek egy vonzó online jelenléttel, kockáztatják, hogy ügyfeleket veszítenek azoknak a versenytársaknak a javára, akik kezelik online reputációjukat.
A pozitív webes jelenlét létrehozásának fontossága
Az internetes keresések, a közösségi média, az ár-összehasonlító és értékelő weboldalak, a különböző fórumok a legfontosabb célpontok, ahol a fogyasztók a legjobb szolgáltatást keresik a legjobb áron.
Vállalkozása kiváló terméket nyújthat, kivételes ügyfélszolgálattal és verhetetlen áron, de ha ez nem tükröződik az online világban is, és ha esetleg a közösségi médiában negatív visszajelzések is előfordulnak, ez eltántoríthatja az új ügyfeleket attól, hogy bizalmat szavazzanak és megvásárolják a cég termékeit/szolgáltatásait.
A legtöbb potenciális vásárló a közösségi médiát, a keresési eredményekben megjelenő online tartalmakat használja arra, hogy megalapozott vásárlási döntéseket hozzon.
Amikor Ügyfél Józsi az Ön által nyújtott szolgáltatás- vagy terméktípust keresi az Ön városában, megjelenik-e a vállalkozása a keresési eredmények között? Egy profi szolgáltatót lát, aki nagyszerű véleményekkel rendelkezik?
Ha a fenti kérdések egyikére is nemmel válaszol, nagy az esélye annak, hogy elvesztette az ügyfelet.
Az online reputáció menedzsment előnyei
A pozitív internetes jelenlét biztosítása számos előnnyel jár a kisvállalkozások számára, kezdve azzal, hogy megbízható vállalkozásként bizonyítja hitelességét, és a vállalkozás számára versenyelőnyt biztosít az iparág többi szereplőjével szemben.
Úgy kell pozicionálnia vállalkozását, hogy az első és a legjobb választás legyen, amikor az ügyfelek online kutatást végeznek, mielőtt döntenének arról, hogy hol költik el a pénzüket.
Az Ön online hírneve reklámként is szolgál a hét minden napján, a nap minden órájában azon fogyasztók számára, akik az Ön földrajzi környezetében interneten keresnek az Ön által forgalmazott termékekre/szolgáltatásokra.
Ezen felül az online értékelések, üzleti profilok a közösségi médiában, a céges weboldal jobb pozícióba kerülnek a keresések között, amikor jó hírnév-kezelési technikákat és eszközöket alkalmaznak, biztosítva ezzel a lehetőséget, hogy a potenciális ügyfelek szélesebb körét érjék el.
Mit tehet egy kisvállalkozás, hogy felépítse pozitív online reputációját?
Tévedés azt gondolni, hogy a vállalkozás marketing erőfeszítései az online reputációját irányítani tudják. A vállalkozás weboldala és a helyi/online hirdetések nem terjednek ki az Ön teljes webes jelenlétére.
Online hírneve mindabból tevődik össze, ami az interneten fellelhető a vállalkozásról, beleértve a kéretlen véleményeket, a weboldalhoz fűzött megjegyzéseket, a különböző fórum-bejegyzéseket, a vállalkozást említő blogbejegyzéseket, a közösségi médiában megjelenő hozzászólásokat, a cég nevével felcímkézett fényképeket, stb..
A pozitív online hírnév kiépítése alapvető fontosságú, hogy a vállalkozás sikeres legyen az adott környéken, településen és a jövőbeni bevétel szempontjából is. Ennek kiépítése sok munkának tűnhet, de az induláshoz elég, ha csak néhány hatásos tevékenységre koncentrál a vállalkozás.
Kövesse figyelemmel online hírnevét
Az online reputációjának folyamatos monitorizálása, követése ma már nem egy választható, hanem egy szükségszerű tevékenység.
Kiszervezheti, vagy saját maga végezheti online reputációja menedzsmentjét, de tudnia kell arról, hogy mit lát Ügyfél Józsi az Ön vállalkozásáról online, és azonnal cselekednie kell, ha negatív információkat lát. Az ügyfelek számos, az Önéhez hasonló termék/szolgáltatás közül választhatnak. Nincs okuk megbízni, vagy egy adott vállalkozást választani, ha negatív információkat olvasnak róla.
Szerezzen több pozitív értékelést, és kezelje a negatív véleményeket
Az online vélemények nagyon fontosak, mivel sok helyen megjelennek, és jelentős szerepük van az internetes keresési eredményekben is. Ennél is fontosabb, hogy a fogyasztók jobban bíznak ezekben, mint bármely internetes tartalomban, vagy hirdetésben.
Gondoljon csak arra, hogy hányszor látott egy 1 csillagos értékelést, és döntött úgy, hogy az adott cégtől vásároljon. Ritkán, vagy inkább egyszer sem?
Létre kell hoznia egy rendszert, egy folyamatot online vélemények kérésére ügyfeleitől, és a véleményekre való reagálásokra.
Legyen jelen a közösségi médiában
Az elején egyszerre csak két vagy három közösségi oldalra összpontosítson, hogy ne terhelje túl magát. A legfontosabb az, hogy megtalálja azokat a platformokat, amelyeket a potenciális ügyfelei előnyben részesítenek, és hozzon létre profilokat ezeken az oldalakon (a Facebook és az Instagram általában a legjobb választás). Igényelje meg vállalkozása oldalát, egészítse ki az adatokat és töltsön fel egy jó minőségű fotót.
A közösségi média használata egy olyan tevékenység, amellyel jelentősen erősítheti online reputációját, de nagyon időigényes is lehet. Először alapozza meg vállalkozása jelenlétét, majd ahogy kezdi kitanulni a preferált közösségi hálózatok csínját-bínját, megvizsgálhatja annak a lehetőségét, hogy hogyan tudja kiterjeszteni és menedzselni közösségi média marketing kampányát a többi hálózatra is.
Az online reputáció kihasználása
Jelentős mennyiségű pénzt és időt fordított vállalkozása felépítésére. Ne kockáztassa mindezt azzal, hogy elmulasztja vállalkozása pozitív online jelenlétének kiépítését és fenntartását.
Ha szeretne többet megtudni arról, hogy milyen lépéseket tehet vállalkozása jobb pozicionálásához, pozitív online jelenlétének kiépítéséhez, vegye fel velem a kapcsolatot, szívesen segítek.