lokális keresőoptimalizálás

Ön is potenciális vásárlókat veszít ezekért a lokális keresőoptimalizálás hibákért?

12 hiba, amelyeket a lokális keresőoptimalizálásban
elkövethet

A vásárlók az interneten tájékozódnak, és azoknak a vállalkozásoknak a termékeit, szolgáltatásait fogják igénybe venni, amelyek a keresési listák élén szerepelnek.
Az egyik legnagyobb hiba, amit egy lokális (helyi) kisvállalkozás elkövethet, hogy nincs saját honlapja.

>> Céges weboldal készítés

A különböző termékekre szolgáltatásokra kereső személyeket kétféleképpen tudjuk elérni honlapunkkal:
– látogatókat szerezhetünk fizetett reklámok segítségével, vagy
organikusan, azaz úgy találnak meg minket, hogy a honlap tartalmának köszönhetően, a Google előre sorolt a találati listákon, de érkezhetnek látogatók a videó-megosztó oldalakról (pl. YouTube), vagy közösségi hálózatokból is(Facebook, Instagram, stb.).
Látogatók nélkül a honlap nem sokat ér, ha senki nem látja, lehet akármilyen szép.

Ebben a bejegyzésben olyan lokális SEO-val kapcsolatos hibákat gyűjtöttem össze, amelyek elkerülésével a vállalkozását célközönsége meg fogja találni a keresőben.

A lokális keresőoptimalizálás az általános SEO-hoz képest abban különbözik, hogy azokra a látogatókra összpontosít, akik a vállalkozás környezetében keresnek az általa nyújtott termékekre, szolgáltatásokra. Ezek a látogatók a közelükben keresnek vállalkozásokat, mert személyesen tervezik felkeresni ezt.

12 helyi keresőoptimalizálás hiba:

1. Helyi keresőoptimalizálás SEO szempontjából fontos és nagyon sokan ki is használják a vállalkozás különböző lokális/szakmai gyűjtőoldalakon való megjelenítését.
Gyakori hiba azonban, hogy a különböző gyűjtőoldalakon a vállalkozás különböző alapadatokkal jelenik meg. A legfontosabb alapadatok, amelyeket azonos módon kell feltüntetni minden oldalon: a vállalkozás neve, címe és telefonszáma.
2. Nem jeleníti meg vállalkozása címét és telefonszámát a weboldala minden oldalán.
Ha valaki látogatóként érkezik a lokális weboldalra, fel akarja keresni a vállalkozást, vagy fel akarja venni velünk a kapcsolatot. Az oldalak fej- vagy láblécében mindenképpen érdemes feltüntetni a kapcsolatfelvételi adatokat, hogy ne kockáztassuk azt, hogy ezek hiányában kilép az oldalról. A kapcsolati adatokat érdemes a Facebook oldalunk főképén is feltüntetni. Nem lesz kattintható, de ezzel is megkönnyítjük az érdeklődőknek, hogy megtaláljanak minket.
3. Nem ellenőrzi, hogy vállalkozása versenytársai hol jelennek meg az interneten.
Egy egyszerű Google kereséssel megtalálhatja azokat az oldalakat, amelyeken versenytársai jelen vannak, és ezeken az oldalakon Ön is megjelenítheti vállalkozását.
4. Nem töltenek fel folyamatosan új tartalmakat weboldalukra, nem tesznek közzé új bejegyzéseket közösségi média oldalaikon.
A folyamatosan frissülő tartalmakkal nagyobb elérésre, hitelességre tehet szert.
5. Nem kérik meg elégedett ügyfeleiket, vásárlóikat arra, hogy írják le véleményüket az igénybe vett szolgáltatásról. A meglévő vásárlók őszinte véleménye a vállalkozás Google lokális keresőben való megjelenésére is pozitívan hat, de ami még ennél is fontosabb, hogy az érdeklődőket is vásárlásra ösztönzi.
6. Nem válaszolnak a negatív véleményekre
Az elégedetlen vásárlók sokkal inkább éreznek késztetést arra, hogy megosszák másokkal is tapasztalataikat, mint azok, akik elégedettek voltak a termékkel/szolgáltatással. Előfordulhat, hogy az általuk leírtak igazságtalanok, elferdítik a tényeket, de ettől függetlenül, minden esetben érdemes válaszolnia. A válasszal a potenciális vásárlók megnyerése az elsődleges cél, éreztetni kell velük, hogy ennél a vállalkozásnál törődnek az ügyfelekkel, és ha előfordulnak is hibák, törekszenek arra, hogy kijavítsák ezeket, hogy minden egyes alkalommal a legjobb ügyfélélményre törekszenek.
7. Minden online tevékenységük a Facebook-ra korlátozódik
A Facebook oldal ma már alap minden vállalkozás számára, de nagy hiba a teljes online jelenlétet erre korlátozni.
A Facebook-ot nem tudjuk kontrollálni. Mondhatjuk azt, hogy ott csak „bérlők” vagyunk, nem tudjuk az oldalunk megjelenését, a felépítését befolyásolni. A Facebook bármikor dönthet úgy, hogy az oldalunkat, vagy akár a profilunkat is megszünteti. Elég néhány rosszakaró, akinek nem tetszenek a tartalmaink, a reklámunk, vagy csak egyszerűen a „robot” talál valami kifogásolni valót.
A saját weboldalunkat ezzel szemben mi ellenőrizzük, mi dönthetjük el, hogy mit és hogyan jelenítsünk meg rajta.
8. Nem tesznek közzé, nem osztanak meg videókat.
A YouTube a második legnagyobb keresőmotor. A videók segítségével új potenciális vásárlókat tudunk elérni, felkelteni az érdeklődésüket. Videók segítségével be tudjuk mutatni a vállalkozást, termékeinket, szolgáltatásainkat, és akár ügyfeleinket is.
9. Nem vesznek részt lokális rendezvényeken, eseményeken és nem tudósítanak ezekről a honlapjukon.
A különböző lokális rendezvényeken (pl. kiállítás, koncert, futóverseny stb.) részt venni, ezekről beszámolni azért is jó téma, mert aktuális, és a vállalkozása környékén élőket érdekli (akiket el akarunk érni). Emellett remek személyes kapcsolatokat is tudunk építeni.
10. Nem használják ki az ingyenes apróhirdetési lehetőségeket.
A startapro.hu, ingyeneshirdetesingyen.hu, maxapro.hu, stb. hirdetési oldalakon való megjelenéssel akár új vásárlókat is tud vonzani, de lokális keresőoptimalizálás szempontjából is érdemes jelen lenni ezeken az oldalakon. Nem mindegyik hirdetési oldal teszi lehetővé kattintható link feltöltését, de ettől függetlenül a weboldal linkjét be tudja tenni.
11. Nem osztja meg weboldala URL-jét minden profilján.
Sok vállalkozás csak a Facebook-ot használja, de emellett érdemes létrehoznia saját profilt és vállalkozási profilt minden közösségi hálózaton, ahova beilleszteti honlapja URL-jét, ezzel is erősítve a keresőben való pozícióját, akkor is, ha amúgy nem aktív ezeken az oldalakon.
12. Nem linkelnek a honlapjukról a tevékenységi területükhöz kapcsolódó, a Google szemében erősnek, hitelesnek számító weboldalakra.
A legtöbb lokális vállalkozás nem használja ki ezt a lehetőséget, attól félve, hogy esetleg potenciális vásárlókat veszítenek azzal, hogy a látogatók tovább lépnek az adott linken.
Például egy szépségszalon, ahol xy termékeket használnak, az xy termék gyártójának, forgalmazójának oldalára linkelve, nem fog vásárlókat veszíteni, ugyanakkor a találati listán való helyezését pozitívan befolyásolja.
Lokális keresőoptimalizálással a környékbeliek figyelmét, érdeklődését tudja felkelteni.
Az, hogy mekkora munkát igényel, hogy a találati listák élére kerüljön, nagy mértékben függ attól, hogy vállalkozása közelében mekkora a verseny hasonló termékek, szolgáltatások esetében.
Ha sok hasonló terméket/szolgáltatást nyújtó vállalkozás van, de egyik sem fordít nagy figyelmet a lokális keresőoptimalizálásra, akkor könnyebb helyzetben van, gyorsabban és kevesebb erőfeszítéssel tud előre kerülni a keresőben. Ha nagy a konkurencia és minden versenytárs azon igyekszik, hogy az első oldalra kerüljön, akkor érdemes időnként visszatérve, akár többször is elolvasni a fenti tippeket és minél többet gyakorlatba ültetni ezek közül.

Ha segítségre van szüksége, lépjen velem kapcsolatba és egy ingyenes online konzultáció keretében átbeszélhetjük az Ön vállalkozása lokális keresőoptimalizálási lehetőségeit.

facebook bejegyzés ötletek

Facebook bejegyzés ötletek kisvállalkozásoknak -INGYENES letöltés

facebook bejegyzés ötletek

Facebook bejegyzés ötletek kisvállalkozásoknak -INGYENES letöltés

reputáció marketing útmutató

Reputáció marketing útmutató kisvállalkozásoknak - INGYENES e-book

Scroll to Top