Lokális online marketing –mit jelent és kinek van rá szüksége?

lokalis-marketing-budapest-boncata-csilla

írta Boncata Csilla

Mit jelent a lokális online marketing?

A lokális online marketing a helyi vállalkozásoknak segít láthatóvá válni, célcsoportjukat elérni a közvetlen környezetükben, internetes eszközök segítségével.

lokális online marketing mit jelentA vásárló szempontjából ez konkrétan azt jelenti, ha például valaki masszőrt keres, a Google keresőben a közvetlen közelében található masszőrök fognak megjelenni. Ha Csepelen van az illető, akkor csepeli masszőrök jelennek meg a képernyőjén. Nyitva tartással, telefonszámmal. Felkeresheti a honlapjukat, és akár az útvonalat is megtervezheti a szalonig.

A vásárlóknak ma már nem kell az Arany oldalakat böngészniük, mobiltelefonnal a kezükben pillanatok alatt megtalálhatják és kiválaszthatják a hozzájuk legközelebb eső vállalkozások közül azt, amelyik a legszimpatikusabb.

Helyi vállalkozásként, használva ezeket az online eszközöket, több potenciális vásárlót szólíthat meg, növelheti piaci részesedését, bevételeit és lekörözheti versenytársait.

A digitális fejlődés megváltoztatta a vásárlási szokásokat. Homokba dughatjuk a fejünket, és úgy is tehetünk, mintha semmi nem változott volna az elmúlt évtizedben, de ettől függetlenül az emberek nagy része ma már az interneten tájékozódik, mielőtt megvásárolna egy terméket, vagy igénybe venne egy szolgáltatást. Ha a vállalkozás nincs rajta a Google térképen, nincs weboldala, vagy csak egy idejétmúlt, lassú honlapja van, potenciális vásárlókat veszíthet.

Az emberek tájékozódni akarnak.

Információt akarnak.

Értékeléseket akarnak olvasni.

Most.

Ott fogják elkölteni a pénzüket, ahol ezt megkapják.

Miért versenyezne az ország minden hasonló vállalkozásával, ha az Ön vállalkozása egy adott településen, kerületen belüli ügyfeleket tud csak kiszolgálni?

Helyi vállalkozásként az Ön számára fontos, egy földrajzi területen belül található célközönséget érheti el a lokális marketing eszközök segítségével.

Helyi vállalkozás például a cukrászda, a hentesbolt, a virágbolt, az autószerelő műhely, a hamburgeres, a könyvelőiroda, a fogászati rendelő, stb., vagyis minden fizikai üzlethelyiséggel, irodával rendelkező cég, ahol elsősorban a környékbeli ügyfeleket szolgálják ki.

Helyi vállalkozások ugyanakkor a pénzügyi tanácsadó irodák, az építési vállalkozások, ingatlan irodák, takarítócégek, stb., vagyis azok a vállalkozások, ahova a vállalkozó, vagy alkalmazottai a főként környékbeli ügyfelek lakásán, székhelyén szolgálják ki ezeket.

Az Ön vállalkozásának szüksége van-e lokális online marketingre?

Ha Ön kizárólag interneten értékesíti termékeit, szolgáltatásait, nincs szüksége lokális online marketingre.

Tapasztalatból tudom, hogy jó néhány olyan helyi egyéni vállalkozás van, amelyben a tulajdonos látja el az összes feladatot. Megvan az évek során kialakult ügyfélköre, és nem akarja ezt bővíteni különböző okokból. Akár azért, mert a fennmaradó időben az unokáival akar lenni, vagy mert van egy állandó munkahelye a vállalkozása mellett. Ez számára inkább hasznos időtöltés, mint vállalkozás. Találkoztam már ilyen fodrásszal, villanyszerelővel, vendéglőssel.

A lokális online marketing csak akkor fog megoldást jelenteni számukra, ha szeretnék a vállalkozást fejleszteni a jövőben, mert például kilépnek az állandó munkahelyükről. Vagy egy fiatalabb családtagnak adják át az üzletet, és nyugdíjba vonulnak.

Ön egy helyi vállalkozás tulajdonosa, amelyet szeretne fejleszteni? Szeretné, ha a vevőkör bővülne?

Úgy tudja a legegyszerűbben eldönteni, hogy szüksége van-e lokális online marketingre, ha megpróbál képzeletben átülni a potenciális vásárlói székébe.

Mobiltelefonnal a kezében megtalálja-e az Ön vállalkozását, ha az Ön tevékenységi területére keres rá?

A Google Cégemben a releváns információkat megtalálja-e? Fel tudja-e hívni egy kattintással? A nyitvatartási idő fel van-e tüntetve, hogy ne záróra után érjen oda, vagy az ajtó előtt kelljen várakozzon, amíg kinyitnak?

Megtalálja-e a honlapját a tevékenységi körére és a településre keresve?

Hányadik oldalon? Ön elkattintgatna addig az oldalig?

==> Itt olvashat a Google legfontosabb helyi rangsorolási tényezőiről.

Milyen gyorsan tölt be a weboldala? Elég gyorsan ahhoz, hogy ne kattintson tovább, még mielőtt betöltődik az oldal?

Mobilbarát a honlapja? Ugyanúgy olvasható, mintha számítógépen nézné? Ha nem, akkor Ön mit tenne az érdeklődő helyében? Kilépne az oldalról?

A honlapon navigálva, mennyire érezné, hogy Önnek, a potenciális vásárlónak szól ez az oldal? Egy nyelvet beszélnek, vagy tele van szakszavakkal, amitől egy laikusnak megfájdul a feje?

Megtalálja-e a még fel sem tett kérdéseire a válaszokat?

Megismerheti-e a vállalkozás tulajdonosát, alkalmazottait, van-e lehetősége, hogy bizalmat szavazzon és akár megkedvelje a csapatot még mielőtt személyesen találkozna velük?

Olvashat-e helyi témákról esetleg, vagy olyan jótékonysági akciókról az adott településen, amelyben részt vett a vállalkozás?

Az emberek nagy százaléka épp annyira megbízik az interneten olvasott értékelésekben, mintha azt egy barátjuk, vagy családtagjuk ajánlotta volna.

Ön vásárolna az Ön honlapján, vagy Google Cégemben található értékelések alapján?

Az értékelésekre adott válaszok alapján Ön úgy érezné, hogy ennél a vállalkozásnál tényleg törődnek a vásárlókkal?

Az elégedett vevők sokkal ritkábban írják le a véleményüket, mint azok, akik elégedetlenek voltak a szolgáltatással, vagy termékkel. Az elégedett vásárlókat bátorítva arra, hogy írják le a véleményüket és a negatív kritikából építkezve még sikeresebbé teheti vállalkozását.

Ha a kérdésekre adott válaszok alapján úgy látja, hogy többet is tehetne azért, hogy a potenciális vásárlók Önhöz forduljanak és ne a versenytársaihoz, lépjen kapcsolatba velem, hogy segíthessek.

Lokális online marketing szolgáltatásainkról itt olvashat bővebben

==> Hatékony tippek ügyfélszerzéshez asztalos vállalkozásoknak

Scroll to Top