A legfontosabb Google rangsorolási tényezők a helyi keresésben
Melyek a legfontosabb Google rangsorolási tényezők, amelyek a helyi vállalkozások keresőben való megjelenését befolyásolják?
A Google keresőbe a „sminkes” kulcsszót beírva, 1 690 000 találatot kapunk.
Ha leszűkítjük a találatokat arra a kifejezésre, hogy „sminkes házhoz megy”, 34 400 –ra csökken a találatok száma.
A „sminkes házhoz megy Budapest” kifejezésre már „csak” 24 700 találat jelenik meg.
A találati lista első oldalán azonban csak 10 hely van, és a legtöbb érdeklődő nem is lép tovább az első oldalról.
==> A Google Cégem fiókjának feltöltésével, optimalizálásával az Ön környékén kereső érdeklődők könnyen megtalálják vállalkozását.
Ahhoz, hogy több látogató érkezzen helyi vállalkozásának honlapjára és ennek köszönhetően többen vásároljanak Öntől, a konkurencia előtt kell lennie a Google találati listáján.
A Google célja az, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsa az internetezőknek.
A keresésüknek leginkább megfelelő, legrelevánsabb találatokat igyekszik a találati listák élére tenni.
A rangsorolási tényezők listája, fontossági sorrendje állandóan változik, mert a keresőóriás folyamatosan alkalmazkodik a keresők igényeihez, keresési szokásaihoz.
A Google rangsorolási szempontjai nem nyilvánosak éppen azért, hogy ne lehessen kijátszani ezeket.
Darren Shaw, a Whitespark alapítója 2018-ban is elkészítette a helyi organikus keresések rangsorolási listáját. A teljes elemzés a moz.com-on jelent meg 2018. november 20.-án.
A Google rangsorolási tényezők listája, fontossági sorrendjének felállítása a legelismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek megkérdezésével, tapasztalatainak összevetésével készült.
A Google helyi organikus rangsorolási szempontokat nyolc kategóriába sorolták, és a felmérésben résztvevők válaszai alapján állították fel ezek fontossági sorrendjét.
A helyi keresési eredményeket leginkább befolyásoló kategóriák sorrendje ezek alapján:
1. Link jelek (27,94%)
Ide tartozik:
- a honlapra mutató linkek horgonyszövege,
- hogy mennyire értékes, tekintélyes az adott honlap, milyen DA-val, azaz domain autoritással rendelkezik
- a kapott linkek mennyisége különböző honlapokról, stb.
2. „On-page”, azaz oldalon belüli jelek (26,03%)
Ez a kategória a következő tényezőket foglalja magába:
- A cég nevének, címének, telefonszámának feltüntetése
- Kulcsszavak a címekben
- A honlap domain autoritása, stb..
3. Viselkedési jelek (11,5%)
Az átkattintási arány, a mobilhívások száma, a bejelentkezések száma, stb. tartozik ebbe a csoportba.
4. Google Cégem-jelek (8,85%)
Az érdeklődők távolsága a vállalkozás címétől, a választott kategória, a kulcsszó megtalálható-e a vállalkozás címében stb. azok a rangsorolási faktorok, amelyek ebbe a kategóriába tartoznak.
5. Hivatkozások, említések (8,41%)
A vállalkozás nevének, címének és telefonszámának pontos és egyforma megjelenítése a hivatkozó oldalakon, az említések mennyisége, stb. tartoznak ebbe a csoportba.
6. Személyre szabás (7,32%)
Testre szabhatjuk a honlapunkat például a látogató nemének, korának, érdeklődési körének, stb. megfelelő termékek, szolgáltatások egyszerű megtalálását lehetővé tevő navigálással
7.Vélemények (6,47%)
Ebbe a kategóriába tarozik: az ügyfelek által írt vélemények mennyisége, sebessége és azon webhelyek mennyisége, amelyeken véleményt írtak.
8. Szociális jelek (3,47%)
A közösségi médiában való tevékenység mértékét veszi figyelembe, például a like-ok, megosztások számát a Facebook-on, Twitter-en, Google-ban stb..