Mi a Google Cégem és miért fontos az Ön vállalkozásának?

lokalis-marketing-budapest-boncata-csilla

írta Boncata Csilla

Mi a Google Cégem?

google cégemA Google Cégem egy olyan eszköz, amelynek a segítségével a vállalkozását könnyebben megtalálhatják ügyfelei a Google helyi keresőjében és a Google térképen.

A Google Cégem egy hatalmas címtár. A helyi vállalkozások robusztus jegyzéke, amely segít a helyi kisvállalkozásoknak kapcsolatot teremteni a keresőkkel, azaz a potenciális ügyfeleikkel.

Amikor az Ön potenciális ügyfelei az Ön által nyújtott termékkategóriákra, vagy szolgáltatásokra keresnek rá az Ön környékén, az Ön vállalkozása láthatóvá válik számukra.

Az interneten történő keresések több mint 85%-a a Google keresőjében történik.

A Google egy for-profit vállalkozás, amelynek fő bevételi forrása a hirdetésekből származik.

Minél többen használják a Google keresőt, annál nagyobb lesz azok száma is, akik a hirdetésekért fizetnek. Minél relevánsabb találatokat kapnak a felhasználók azokra a kifejezésekre, amelyekre rákeresnek, annál hűségesebbek lesznek a céghez, és még inkább használni fogják a szolgáltatásait.

Ennek érdekében a Google számos ingyenes eszközzel, szolgáltatással segíti a felhasználóit. Ezek közül valószínűleg Ön is többet naponta használ.

A Google Cégem egyike ezen ingyenes eszközöknek, amelyet egyetlen vállalkozásnak sem szabadna figyelmen kívül hagynia.

A Google Cégem fiókjának feltöltésével, optimalizálásával nemcsak láthatóvá válhat, de számos lehetősége van arra, hogy hasznos információkat osszon meg. Bemutathatja vállalkozását, felkeltheti az érdeklődést és azonnali cselekvésre, például telefonálásra ösztönözheti a potenciális vásárlókat.

Az Ön vállalkozásának is van esélye arra, hogy kiemelkedő helyezést érjen el, ha megfelelően kezeli a Google Cégem fiókját és értéket ad az ügyfeleinek.

A vállalkozás adatlapja különböző módon jelenhet meg a Google keresőjében.

  • Egy pizzára áhítozó potenciális vásárló beírhatja a keresőbe az étterem nevét, amelyről gyors információkat szeretne kapni.Például azt, hogy Pizza Mágus. Ebben az esetben a képernyő jobb oldalán láthatóvá válik a vállalkozás adatlapja, megjelenik a pontos cím, nyitva tartási idő, telefonszám, a honlap elérhetősége.

Megtekintheti a tulajdonos és az ügyfelek által készített fotókat. Elolvashatja a vendégek véleményét az adott helyről. Felhívhatja, vagy megtervezheti az útvonalat az étteremig.

Google Cégem-étterem neve

  • Ha a Google keresőbe csak azt írja be, hogy „pizza”, vagy „pizza rendelés”, anélkül, hogy akár a település, vagy kerület megnevezését odaírná, és előzőleg engedélyezte a számítógépén, vagy mobilján a helymeghatározást, egy térképes blokk jelenik meg, alatta három pizzázó adataival, amelyeket a Google a rendelkezésére álló információi alapján a legrelevánsabbnak, legjobbnak talált.

A Google Cégem fiók feltöltésével, optimalizálásával tud egy vállalkozás ebbe a blokkba bekerülni.

Google cégem 3 helyi pizzázó

 A Térképre, vagy a „További helyek”-re kattintva megnyílik a Térkép, amelyen a környéken található összes pizzázó megjelenik.

Google Cégem további helyek

A bal oldali sávban tud az éttermek közül választani, a nevekre egyenként rákattintva láthatóvá válik az adott hely adatlapja is.

  • Ha nem azon a környéken keres éttermet, ahol éppen tartózkodik, akkor a kereső kifejezésbe a település, vagy kerület nevét beírva a térképen (pl. pizza rendelés Zugló), az adott környék éttermei fognak megjelenni, alatta a három legrelevánsabbnak tartott pizzázó adataival.

Google Cégem pizza Zugló

Hogyan tud segíteni a Google Cégem vállalkozásának az ügyfélszerzésben, – megtartásban, és ezáltal bevételei növelésében?

1.Láthatóvá válik az online kereső potenciális ügyfelei számára

Egy kereső kifejezést beírva, a Google térképes blokkja az első oldalon kiemelt helyen jelenik meg. A térképrész alatt található három vállalkozás legfontosabb adatai azonnal láthatóvá válnak a kereső személy számára.

Az előbbi példa is jól érzékelteti, hogy azok a vállalkozások, amelyeknek sikerül azokra a keresési kifejezésekre, amelyekre a potenciális ügyfeleik keresnek, a Google által legrelevánsabbnak talált három vállalkozás közé bekerülniük, anélkül kerülhetnek a Google Kereső első oldalára, hogy ezért hirdetési költséget kellene fizetniük.

A vállalkozás tevékenységi területétől függ, hogy mennyire könnyű, vagy nehéz ebbe a hármas „csomagba” bekerülni. Természetesen, ha sok versenytárs tevékenykedik az adott környéken, akkor nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a lokális online marketingjére.

==> Lokális online marketing szolgáltatásainkról itt olvashat.

==> Segítünk Google Cégem profilja optimalizálásában is.

2. Kiemelkedhet a tömegből

Google cégem adatlapjának feltöltésével, optimalizálásával versenytársai elé kerülhet a Google helyi keresőjében, így nagyobb látogatószámot, több potenciális vásárlót érhet el.

3. Vásárlói akár azonnal kapcsolatba léphetnek Önnel

Az emberek keresési szokásai megváltoztak, mindenki rohan, türelmetlen. A pontosan kitöltött Google Cégem adatlap, amelyen szerepel a telefonszám, pontos cím, nyitvatartási idő lehetővé teszi potenciális ügyfelei számára, hogy azonnal, akár egy kattintással felhívják Önt, vagy megtervezzék az útvonalat vállalkozásához.

4. Ügyfeleinek számát növelheti a meglévő vásárlók által írt értékeléseknek köszönhetően

A Google Cégem egy remek lehetőség arra, hogy elégedett ügyfelei értékeljék az Ön által nyújtott termékeket, szolgáltatásokat. A potenciális ügyfelei épp annyira bízik ezekben az ajánlásokban, mintha azt egy ismerősük, barátjuk, vagy családtagjuk adta volna. A meglévő ügyfelek véleménye segít nekik a döntéshozatalban, erősítheti vevői szándékukat.

Az értékelésekre írt válaszaival tovább erősítheti az érdeklődőkben a vásárlási szándékot, bizonyítva, hogy az Ön vállalkozása megbízható, hiteles és törődik az ügyfeleivel.

5. Még jobban megismerheti a potenciális vásárlóit

A Google Cégem Statisztika funkciója hatalmas segítséget nyújt abban, hogy jobban megismerje potenciális ügyfeleit. Információkat gyűjthet arról, hogy hogyan találtak rá vállalkozása adatlapjára: a vállalkozás nevére, egy megadott termékre, kategóriára, szolgáltatásra, vagy a céghez kapcsolódó márkára kerestek-e rá.

Megtudhatja, hogy melyek azok a kifejezések, kulcsszavak, amelyekre a leggyakrabban kerestek rá az érdeklődők. Ez alapján hatékonyabban állíthatja össze a hirdetéseit, vagy készíthet olyan bejegyzéseket, amelyekkel még több potenciális ügyfelet érhet el.

A Google Cégem Statisztika funkciójában arra a kérdésre is választ kap, hogy hol találtak rá leggyakrabban a vállalkozására: a Térképfunkcióban, vagy a Keresőben és azt is megtudhatja, hogy milyen eszközről: számítógépről, vagy mobilról kerestek többen a cégre.

Az érdeklődők viselkedéséről is képet kaphat itt. Akár napi bontásban megtekintheti, hogy hányan látogatták meg a honlapját, hányan használták az útvonaltervezőt, és hányan hívták fel a vállalkozását.

Az itt megjelenő adatok segítségével még hatékonyabbá teheti vállalkozását. Még inkább személyre szabhatja termékeit, szolgáltatásait.

Ezek alapján Ön is láthatja, hogy a Google Cégem fiókját nem igényelni, vagy adatlapját gazdátlanul hagyni, ha már létezik a Google címtárában, nem túl jó ötlet. Érdemes kihasználnia ezt az ingyenes lehetőséget. Ha csak minimális információtartalommal tölti fel, akkor sem hagyja az ingyen pénzt az asztalon versenytársai számára.

A Google Cégem adatlap feltöltéséről, optimalizálásáról a következő bejegyzésben olvashat bővebben.

A Google Cégem profil optimalizálásához itt talál egy 31 pontos ellenőrző listát.