keyword

Kulcsszó

Kulcsszó – keyword

Ha valamilyen terméket szeretnénk megtalálni az interneten akkor a termék nevét fogjuk beírni a keresőbe. A termék neve lesz a kulcsszó. Ez a kulcsszó fogja meghatározni a találati listánkat. A keresett termék neve lehet általános, mint pl. kávéfőző, de lehet ennél konkrétabb is, mint pl. elektromos presszókávéfőző. Ezt még lehet tovább fokozni, így szarvasi elektromos kávéfőző 4 személyes, piros 700 w -os, ez már így elég konkrét.

Ha szolgáltatást keresünk, ugyanez a dolgok menete. Ha ezt írjuk be a keresőbe: pékség, rengeteg találatot kapunk. A pékség kulcsszó túlságosan általános. Ha viszont ez lesz a kulcsszó: pékség Egerben vasárnap délután nyitva, már jóval leszűkítettük a keresésünk eredményeit.

pékség Egerben
hétvégén is nyitva tartó pékség Egerben

Ha honlapot, honlapunkon oldalt készítünk, ahol bemutatjuk vállalkozásunkat, írunk saját magunkról, kollegáinkról, cégünk profiljáról. Ha bejegyzést írunk – blogolunk, akkor az éppen aktuális akciókról, vagy változásokról, cégünk profiljának bővüléséről van benne szó.

Mind a honlap oldalaihoz, mind pedig a bejegyzésünkhöz megfelelő kulcsszót, kulcsszavakat kell választanunk. Egy bejegyzéshez vagy oldalhoz egy kulcsszót érdemes választanunk. Ez lesz a központi kulcsszó. A központi kulcsszó kiválasztásánál kulcsszó kutatást kell végeznünk. Az interneten több lehetőségünk is van erre. Használhatjuk a Google saját programját, SEMrush oldalát vagy egyéb más honlapot.

Hosszú kulcsszavak – Longtail keywords

A központi keyword mellett igen fontosak a longtail keywords – ök. Ezek a hosszú kulcsszavak a begépelt, közzétett szövegben fognak szerepet játszani.

Nézzünk egy példát:

A példában matracokat forgalmazó cégünk van. A kínálatunkban van gyerekágyba és nagyméretű ágyba is matrac, esetleg ortopéd matracok.

A központ kulszavunk tehát a matrac lesz, erre jelenleg 12100 keresés van havonta, ami nem kevés. A matrac 90×200-ra 720-an keresnek havonta. A matrac webáruház-at 170-szer, a matrac rendelés-t 140-szer, a matrac vélemények-et 110-szer, a matrac online-t szintén 110 -szer írják be a keresőbe egy hónap alatt. Minél több longtail keyword szerepel a honlapunk bejegyzésében vagy oldalain, annál relevásabbnak fogják tartani a keresők robotjai a honlapunkat. Ha pedig a robot úgy értékeli, hogy a mi honlapunk ténylegesen a központi kulcszó köré felépített, szakmailag megfelelő tudással bíró emberek alkotása, akkor feljebb kerül a honlap a megjelenési listán. Ha pedig fentebb van, úgy több lesz a látogató, vásárló, megrendelő.

Az üzletfeleinket pedig meg kell győznünk róla, hogy értékeljék a tőlünk rendelt áru, szolgáltatás minőségét. Erről majd egy másik cikkben.

A piacon található SEO szoftverek nagy segítséget nyújthatnak vállalkozása online marketingjének optimalizálásában. A SEO PowerSuite eszközrendszere nem csak a kulcsszókutatásban, hanem a tartalom optimalizálásában, versenytárs elemzésben, linképítésben és online marketing elemzésben is hatékony támogatást nyújt. Részletes leírást és ingyenes kipróbálási lehetőségért kattintson >>

Megértem, ha Ön inkább a saját vállalkozásában dolgozik, mert szereti csinálni, ért hozzá és mert ugye abból van bevétele, jövedelme. Az online felületen megjelenést inkább azokra bízza, akik értenek hozzá, úgy kérem írjon nekünk itt, ha kérdése van, tegye fel, szívesen válaszolunk. 

Cégünk szolgáltatásait ezen az oldalon tudja áttekinteni. 
szakkatalogus6s

Scroll to Top