fbpx

A korlátozások miatt szüneteltetned kell vállalkozásodat?

12 tipp, hogy a nyitás után több ügyfeled legyen

Megértem, ha elkeseredett és kétségbeesett vagy az újabb korlátozások miatt, mert újra le kellett húznod a rolót, ha csak két hétre vonatkoznak is a szigorítások.

Az elmúlt évi bezárások után egy újabb bevételkiesés félelmetesen hangzik, még akkor is, ha tudod, hogy szükségesek az intézkedések.

Szeretnék neked segíteni abban, hogy könnyebben vészeld át ezt a nehéz helyzetet.

A nyitásra várva, amíg a korlátozások tartanak, otthonról is építheted a vállalkozásod.

Összegyűjtöttem néhány tippet, amelyek segítségével:

  • növelheted az ügyfélkörödet
  • előre tudsz dolgozni, hogy a nyitás után kevesebb időt kelljen a marketinggel foglalkoznod

Minden vállalkozó és minden vállalkozás más. Lehet, hogy az alább felsorolt tippek nem mindegyike alkalmazható a te esetedben, ezért arra biztatnálak, hogy válaszd ki azokat, amelyeket meg szeretnél valósítani és kezdj hozzá.

Ha olyan szolgáltatást nyújtó kisvállalkozó vagy, aki még nagyon kezdő és teljesen elveszettnek érzed magad az online marketing területén, vedd fel velem a kapcsolatot.

Felajánlok egy két órás ingyenes konzultációt, amelynek keretében az egyéni igényeidnek megfelelően, a te vállalkozásodra szabottan beszéljük át a lehetőségeidet.

Az időm nekem is korlátozott, ezért a következő két hétben (2021 március 8-tól március 21-ig) hetente 3 főnek tudom ezt a lehetőséget felajánlani.

Nem akarok semmit eladni neked, csak segíteni próbálok.

Hogyan építsd otthonról, online a vállalkozásod, amíg szolgáltatásaidat szüneteltetned kell?

1.      Google Cégem adatlap

Ha még nem vagy jelen a Google térképen, nem töltötted ki a Google Cégem profilodat, tedd meg most. Segítséget Google Cégem fiókod igényléséhez és kitöltéséhez itt találsz.

Ha már van Google Cégem profilod, a nyitvatartást aktualizáld.

Írd be, hogy meddig leszel zárva (előre láthatólag). Tegyél közzé egy közleményt is, hogy jelenleg szünetel a szolgáltatásod. Ha olyan tevékenységet folytatsz, amelyik ezt lehetővé teszi, már most elkezdhetsz előjegyzéseket felvenni a korlátozások feloldását követő időpontokra és erről is közzétehetsz egy bejegyzést.

2.      Pozitív vélemények meglévő vásárlóidtól

Tegyél szert pozitív véleményekre régebbi ügyfeleidtől/vendégeidtől.

Ha veled is gyakran előfordult, hogy úgy távozott egy elégedett vásárlód, hogy eszedbe sem jutott megkérni, hogy írjon értékelést a nyújtott szolgáltatásodról, érdemes most felvenned vele a kapcsolatot. Megteheted ezt egy udvarias, érdeklődő telefon, SMS, vagy e-mail keretében.

Ha olyan jellegű a szolgáltatásod, amit nem csak egyetlen alkalommal vesznek igénybe az ügyfelek, a kapcsolatfelvétel egy remek lehetőség arra is, hogy tudasd vele, hogy a korlátozások után visszavárod.

Meglévő vásárlóid véleménye erőteljesen befolyásolja a jövőbeni potenciális vásárlók döntéseit. Megkérheted, hogy írjon értékelést Facebook oldaladon és a Google Cégemben is. A Google Cégem adatlapodon az Információ menüpont alatt lehetőséged van a profil rövid nevének megadására.

A létrehozott rövid név segítségével létrehozhatsz egy linket, amelyet ügyfeleiddel megoszthatsz és amikor rákattintanak, egyből a Google Cégem adatlapod véleményező oldala nyilik meg.

A linkednek így kell kinéznie:

https://g.page/profilodrövidneve/review?rc

A pozitív véleményeket megoszthatod Facebook oldaladon bejegyzésben, Instagram bejegyzésben, sztoriban és a honlapodon is.

3.      Szakmai és helyi gyűjtőoldalak

Jelenítsd meg a vállalkozásod releváns helyi és szakmai gyűjtőoldalakon. Ez két okból is előnyös lehet számodra: egyrészt, mert a potenciális ügyfelek megtalálhatnak ezeken az oldalakon keresztül, másrészt mert a Google keresőben való megjelenésedet is befolyásolják.

Nagyon fontos, hogy mindenhol ugyanúgy jelenjenek meg az adataid, elsősorban itt a cég nevére, telefonszámára és címére gondolok.

Ilyen oldalak például az ittlakunk.hu, nyitva.hu, cylex.hu, vagy masszőröknek a masszazs.hu, fodrászoknak a fodrasz.hu, stb..

Legegyszerűbben úgy tudod ezt kezelni, hogy létrehozol egy excel-táblát, amelyikben megadod az oldal linkjét, amelyikre regisztráltál, a belépési adataidat, az elérhetőségeidet, a kulcsszavaidat, rövid leírást a vállalkozásodról.

Azért érdemes egy helyen kezelned ezt, mert bármilyen adatod módosul a jövőben (pl. telefonszámod), könnyen tudod aktualizálni ezeken az oldalakon is.

4.      Promóciós és közösségi média naptár

Készíts (vagy ha van, aktualizáld) promóciós és közösségi média naptárt akár 6 hónapra előre. Ehhez itt találsz egy sablont. Ahhoz, hogy használni tudd, a Szerkesztés menüpontban tudsz egy saját másolatot készíteni.

Tervezd meg, hogy mikor milyen promócióid lesznek, milyen tartalmakat fogsz megosztani, hogy elérd a céljaidat.

Jelöld be a neves napokat, amelyek számodra relevánsak és érdemes nem csak bejegyzést készítened, hanem akár valamilyen különleges ajánlattal is készülnöd.

Milyen bejegyzéseket tervezz? Ez függ attól, hogy milyen szolgáltatást nyújtasz, de törekedj arra, hogy ne csak „eladj” folyamatosan.

Az emberek azoktól vásárolnak, akit ismernek, kedvelnek, és akiben megbíznak.

Például:

Inspiráló, motivációs idézetekkel követőket tudsz gyűjteni. Sokan szeretik ezeket, és ha te osztod meg az üzenetet, téged is kedvelni fognak.

Tippek, ötletek megosztásával a szakértői státuszodat erősítheted.

Ingyenes ajánlatokkal új érdeklődőket szerezhetsz.

Sikertörténetekkel, ügyfélvéleményekkel, promóciókkal, kuponokkal a vásárlást ösztönözheted.

5.      Közösségi média bejegyzések és időzítés

Készítsd el és időzítsd előre a közösségi média bejegyzéseidet az előzőekben megtervezettek alapján.

A Canva egy ingyenesen is használható szoftver, amellyel percek alatt tudsz szuper bejegyzéseket készíteni. Ha eddig még nem használtad itt tudsz belépni: https://www.canva.com/hu_hu/.

Magyar a kezelőfelülete, számtalan sablon közül tudsz választani, csak ajánlani tudom a használatát.

Az elkészített bejegyzéseidet a Facebook-on és Instagram-on akár 72 napra előre tudod időzíteni.

6.      Nézd meg a számaidat

Facebook-on és Instagram-on is lehetőséged van az elemzési adataidat megnézni.

A régebbi bejegyzéseid elemzési adataiból kiderítheted, hogy melyik működött jobban és melyik nem váltotta be a hozzá fűződő reményeidet.

Ami jó volt, ahhoz hasonlókat érdemes készítened még, illetve ami nem teljesített jól, nézd meg, hogy mit tudnál esetleg javítani.

7.      Új funkciók

Ha eddig nem használtad, érdemes kipróbálnod az Insta sztorit is, illetve az eléggé új Insta funkciót, a Kalauz-t.

8.      Kapcsolatépítés

Építs kapcsolatokat a környékeden a tiedtől különböző szolgáltatásokat nyújtó vállalkozókkal

A masszőrös példánál maradva, meghívhatsz egy virtuális kávéra egy környékbeli fodrászt, kozmetikust, jógatanárt, dietetikust,stb.. Egy rövid videóchat keretében kölcsönösen bemutatkozhattok egymásnak, és amikor újraindul az élet személyesen is találkozhattok. Szórólapot cserélhettek, de egymást is ajánlhatjátok majd az ügyfeleiteknek.

9.      Csali

Ha online szeretnél érdeklődőket szerezni, szükséged van egy csalira.

Egy jó csalival

  • új követőkre tehetsz szert,
  • kapcsolatot építhetsz a minősített érdeklődőkkel,
  • hatékony e-mail listád lehet és
  • mindezek eredményeként növelheted a bevételedet.

Egy jó csali azonnali megoldást nyújt a célközönséged egy reális problémájára. Specifikus. Könnyen emészthető. Értéket nyújt. Leggyakrabban digitális, így azonnal letölthető, használható.

Nem a „gyógyszer”, hanem a „sebtapasz”. A „gyógyszer” a szolgáltatásod.

 Használj olyan formátumot, tartalmat, ami a szolgáltatásodra illik.

Csak néhány példa, amiben gondolkodhatsz a lead mágnesed elkészítéséhez: csekklista, minta, eszköztár, naptár, tervező, munkafüzet, nyomtatható lista, kalkulátor, táblázat, receptfüzet, e-book, útmutató, infografika, oktató videó, webinárium, e-mail tanfolyam, ingyenes konzultáció/tanácsadás, kvíz, promóciós ajándék, kihívás, ingyenes próba, kupon, esettanulmány, előjegyzési lista, ingyenes felmérés, katalógus, stb..

A Canva-ban nagyon sok sablont is találsz ezekhez, csak a vállalkozásodra kell szabnod ezeket.

A csalidat érdemes megosztanod minden online felületeden: Google Cégem-ben, Facebook profilodon, releváns csoportokban, Instagram oldaladon, sztoriban.

Létrehozhatsz közösségi média oldalakat ott is, ahol eddig nem voltál jelen, például Pinterest-en, Linkedin-en, Twitter-en, stb. Ez azért is előnyös, mert így több érdeklődő rád találhat, ugyanakkor a Google keresőben való megjelenésed is erősíted.

10. Kezdd el építeni az e-mail listádat.

A csalinak az a célja, hogy az érdeklődők megadják az e-mailcímüket ezért cserébe. Ha eddig is használtál hírlevélküldő szoftvert, akkor ebben létre tudsz hozni egy újabb feliratkozási űrlapot a csalidnak.

Ha nincs még e-mail listád, nem tudod, hogy melyik hírlevélküldő rendszer lenne jó számodra, és saját honlappal sem rendelkezel, véleményem szerint a Mailchimp egy jó megoldás kezdőknek. Létre tudsz hozni feliratkozó oldalt és 2000 feliratkozóig ingyenes.

Ha van saját honlapod, akkor azon belül is létre tudod hozni a feliratkozó oldalt.

11. Saját honlap

Ezt az időszakot kihasználhatod arra is, hogy rendbe tedd a honlapodat, elvégezd a szükséges frissítéseket, ellenőrizd a belső linkeket, a honlapról kimenő, illetve bejövő linkeket, stb..

Ha nincs saját honlapod, és olyan területen tevékenykedsz, ahol egyre több versenytársadnak már van saját weboldala, érdemes lehet neked is elkészítened.  

12. Tanulj valami újat

Tanulj valami újat, amivel kiegészítheted a jelenlegi szolgáltatásaidat. Rengeteg online tanfolyam elérhető már, és nyitás után már el is kezdheted alkalmazni. Régebbi vásárlóidat is értesítheted az új szolgáltatásodról, növelheted a meglévő szolgáltatásod értékét az újonnan tanultakkal.

https://www.canva.com/hu_hu/