Lokális online marketing –mit jelent és kinek van rá szüksége?

lokális online marketing mit jelent

A lokális online marketing a helyi vállalkozásoknak segít láthatóvá válni, célcsoportjukat elérni a közvetlen környezetükben, internetes eszközök segítségével.

lokális online marketing mit jelent

A vásárló szempontjából ez konkrétan azt jelenti, ha például valaki masszőrt keres, a Google keresőben a közvetlen közelében található masszőrök fognak megjelenni. Ha Csepelen van az illető, akkor csepeli masszőrök jelennek meg a képernyőjén. Nyitva tartással, telefonszámmal. Felkeresheti a honlapjukat, és akár az útvonalat is megtervezheti a szalonig.

A vásárlóknak ma már nem kell az Arany oldalakat böngészniük, mobiltelefonnal a kezükben pillanatok alatt megtalálhatják és kiválaszthatják a hozzájuk legközelebb eső vállalkozások közül azt, amelyik a legszimpatikusabb.

Helyi vállalkozásként, használva ezeket az online eszközöket, több potenciális vásárlót szólíthatsz meg, növelheted piaci részesedésedet, bevételeidet és lekörözheted versenytársaidat.

A digitális fejlődés megváltoztatta a vásárlási szokásokat. Homokba dughatjuk a fejünket, és úgy is tehetünk, mintha semmi nem változott volna az elmúlt évtizedben, de ettől függetlenül az emberek nagy része ma már az interneten tájékozódik, mielőtt megvásárolna egy terméket, vagy igénybe venne egy szolgáltatást. Ha a vállalkozás nincs rajta a Google térképen, nincs weboldala, vagy csak egy idejétmúlt, lassú honlapja van, potenciális vásárlókat veszíthet.

Az emberek tájékozódni akarnak.

Információt akarnak.

Értékeléseket akarnak olvasni.

Most.

Ott fogják elkölteni a pénzüket, ahol ezt megkapják.

Miért versenyeznél az ország minden hasonló vállalkozásával, ha a Te vállalkozásod egy adott településen, kerületen belüli ügyfeleket tud csak kiszolgálni?

Helyi vállalkozásként a számodra fontos, egy földrajzi területen belül található célközönséget érheted el a lokális marketing eszközök segítségével.

Helyi vállalkozás például a cukrászda, a hentesbolt, a virágbolt, az autószerelő műhely, a hamburgeres, a könyvelőiroda, a fogászati rendelő, stb., vagyis minden fizikai üzlethelyiséggel, irodával rendelkező cég, ahol elsősorban a környékbeli ügyfeleket szolgálják ki.

Helyi vállalkozások ugyanakkor a pénzügyi tanácsadó irodák, az építési vállalkozások, ingatlan irodák, takarítócégek, stb., vagyis azok a vállalkozások, ahova a vállalkozó, vagy alkalmazottai a főként környékbeli ügyfelek lakásán, székhelyén szolgálják ki ezeket.

A te vállalkozásodnak szüksége van-e lokális online marketingre?

Ha kizárólag interneten értékesíted termékeidet, szolgáltatásaidat, nincs szükséged lokális online marketingre.

Tapasztalatból tudom, hogy jó néhány olyan helyi egyéni vállalkozás van, amelyben a tulajdonos látja el az összes feladatot. Megvan az évek során kialakult ügyfélköre, és nem akarja ezt bővíteni különböző okokból. Akár azért, mert a fennmaradó időben az unokáival akar lenni, vagy mert van egy állandó munkahelye a vállalkozása mellett. Ez számára inkább hasznos időtöltés, mint vállalkozás. Találkoztam már ilyen fodrásszal, villanyszerelővel, vendéglőssel.

A lokális online marketing csak akkor fog megoldást jelenteni számukra, ha szeretnék a vállalkozást fejleszteni a jövőben, mert például kilépnek az állandó munkahelyükről. Vagy egy fiatalabb családtagnak adják át az üzletet, és nyugdíjba vonulnak.

Egy olyan helyi vállalkozás tulajdonosa vagy, amelyet szeretnél fejleszteni? Szeretnéd, ha a vevőköröd bővülne?

Úgy tudod a legegyszerűbben eldönteni, hogy szükséged van-e lokális online marketingre, ha megpróbálsz képzeletben átülni a potenciális vásárlóid székébe.

Mobiltelefonnal a kezedben megtalálod-e a saját vállalkozásod, ha a te tevékenységi területedre keresel rá a Google-ban?

A Google Cégemben a releváns információkat megtalálod-e? Fel tudod-e hívni egy kattintással? A nyitvatartási idő fel van-e tüntetve, hogy ne záróra után érj oda, vagy az ajtó előtt kelljen várakoznod, amíg kinyitnak?

Megtalálja-e a honlapod a tevékenységi körödre és a település nevére keresve?

Hányadik oldalon? Elkattintgatnál addig az oldalig?

==> Itt olvashatsz a Google legfontosabb helyi rangsorolási tényezőiről.

Milyen gyorsan tölt be a weboldalad? Elég gyorsan ahhoz, hogy ne kattints tovább, még mielőtt betöltődik az oldal?

Mobilbarát a honlapod? Ugyanúgy olvasható, mintha számítógépen néznéd? Ha nem, akkor te mit tennél az érdeklődők helyében? Kilépnél az oldalról?

A honlapon navigálva, mennyire éreznéd, hogy neked, a potenciális vásárlónak szól ez az oldal? Egy nyelvet beszéltek, vagy tele van szakszavakkal, amitől egy laikusnak megfájdul a feje?

Megtalálod-e a még fel sem tett kérdéseidre a válaszokat?

Megismerheted-e a vállalkozás tulajdonosát, alkalmazottait, van-e lehetőséged, hogy bizalmat szavazz és akár megkedveld a csapatot még mielőtt személyesen találkoznál velük?

Olvashatsz-e helyi témákról esetleg, vagy olyan jótékonysági akciókról az adott településen, amelyben részt vett a vállalkozás?

Az emberek nagy százaléka épp annyira megbízik az interneten olvasott értékelésekben, mintha azt egy barátjuk, vagy családtagjuk ajánlotta volna.

Te vásárolnál saját magadtól a honlapodon, vagy Google Cégemben található értékelések alapján?

Az értékelésekre adott válaszok alapján úgy éreznéd, hogy ennél a vállalkozásnál tényleg törődnek a vásárlókkal?

Az elégedett vevők sokkal ritkábban írják le a véleményüket, mint azok, akik elégedetlenek voltak a szolgáltatással, vagy termékkel. Az elégedett vásárlókat bátorítva arra, hogy írják le a véleményüket és a negatív kritikából építkezve még sikeresebbé teheted vállalkozásodat.

Ha a kérdésekre adott válaszok alapján úgy látod, hogy többet is tehetnél azért, hogy a potenciális vásárlók hozzád forduljanak és ne a versenytársaidhoz, lépj kapcsolatba velünk, hogy segíthessünk.

 

Szeretnéd, ha a potenciális vendégeid könnyen rád találnának online?

Beszéljük át, hogyan tehetjük vállalkozásodat láthatóvá és vonzóvá az interneten!

Keresés
lokális marketing Budapest logo (1)

Weboldalkészítés és lokális marketing szolgáltatásokat nyújtunk
Budapesten és országosan
kisvállalkozásoknak, akik több ügyfelet szeretnének

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Kérlek add meg a neved és telefonszámod és a lehető legrövidebb időn belül felvesszük veled a kapcsolatot.