fbpx

Egy marketing módszer, amit a legtöbb költöztető cég nem alkalmaz, pedig egyszerű, hatékony és ingyenes

A költöztető cégek nem rendelkeznek azzal az előnnyel mint például egy fodrász vagy masszőr, hogy egy megszerzett ügyfél, ha elégedett, rövid időszakonként folyamatosan igénybe vegye a szolgáltatásait.

Ez ellen nincs mit tenni, a legtöbb ember gyakrabban vágat hajat, mint költözik…

De a mondás, hogy „az elégedett vevő a legjobb reklám”, a költöztető cégek esetében is megállja a helyét és biztos, hogy a jó minőségű szolgáltatást nyújtó vállalkozásokhoz számos olyan megrendelő érkezik, akiket egy barátjuk vagy ismerősük ajánlott.

Érdemes arra ösztönözni az ügyfeleket, hogy ne csak szóban, hanem írásban is osszák meg a véleményüket.

A költöztető cég Facebook oldalán, Google cégprofilján hagyott pozitív vélemények nagy hatással vannak a cég szolgáltatásai iránt érdeklődőkre, befolyásolják a vásárlási döntéseiket.

„Szinte az összes fogyasztó (97%) használja az online médiát, amikor helyi terméket vagy szolgáltatást keres.” (preswire.com)

A vélemények biztosítják az érdeklődők számára a társadalmi bizonyítékot, amire szükségük van akkor, amikor egy megbízható szolgáltatót keresnek.

„A 18-34 évesek 91%-a annyira bízik az online értékelésekben, mint a személyes ajánlásokban, és a vásárlók 93%-a szerint az online vélemények befolyásolták vásárlási döntéseiket.”  (www.qualtrics.com)

Kutatásaim alapján azt tapasztaltam, hogy nagyon sok vállalkozás rendelkezik is több-kevesebb pozitív véleménnyel a fenti felületeken, ugyanakkor nem használják ki az ebben rejlő további lehetőségeket.

Jó néhány költöztető cég Facebook, Instagram oldalát, weboldalát átnéztem, de alig találtam olyat, ahol megosztották volna ezeket a véleményeket.

Hol, milyen felületeken érdemes megosztani a pozitív véleményeket?

  • A vállalkozás honlapján – a főoldalon és a szolgáltatások oldalon is

Egy adott szolgáltatásról írt véleményt érdemes belinkelni az adott szolgáltatáshoz (pl. zongoraszállítás, irodaköltöztetés stb.)

  • Facebook, Instagram és egyéb közösségi média oldalakon, ahol jelen van a vállalkozás. Bejegyzésben, sztoriban és az Instagram-on a highlights-ban is érdemes gyűjteni ezeket.
  • Gyűjtőoldalakon, ahol jelen van a vállalkozás. Egyes gyűjtőoldalakon lehetőség van egy rövid cégbemutató írására, ha elég hely van, akkor ide is érdemes betenni egy rövid véleményt, linket. (pl. cylex.hu)
  • Az email-ekben, az aláírás alá beilleszthet egy rövid részt egy pozitív véleményből és ehhez belinkelheti a Facebook oldal vagy Google cégprofil linkjét, ahol további véleményeket olvashat.
  • Az árajánlatot kiegészítheti egy elégedett ügyfél által írt véleménnyel és az értékelésekhez vezető linkkel.
  • Szórólapokon és minden olyan nyomtatott dokumentumon, amelynek célja az ügyfelek megszerzése.

Figyelni kell arra, hogy az eredeti vélemények tartalma, az adott csillagok száma ne kerüljön módosításra és minden esetben adjuk meg annak az online felületnek a linkjét, ahonnan származik.