fbpx

Online kvíz. Gondoltál már arra, hogy te is használhatod az eladásaid növeléséhez?

Egy jól felépített online kvíznek számos előnye van, többek között:

interaktív, bevonja a kvíz kitöltőjét, nem csak passzív olvasója a tartalmadnak

különböző célok eléréséhez használhatod: pl. termék/szolgáltatás személyre szabott ajánlása, listaépítés, feliratkozás webinárra, időpontfoglalás

szívesen megosztják az emberek ismerőseikkel az eredményüket, akik közül lesznek, akik szintén kitöltik a kvízt

– a kvíz kitöltése után a kitöltők könnyedén megadják az e-mail címüket.

Félre ne érts, nem azt akarom mondani ezzel, hogy a kérdések megválaszolását követően csak akkor mutasd meg az eredményt, ha megadja az e-mail címét.

Ez szerintem roppant idegesítő, egyáltalán nem segít a kapcsolatépítésben.

Mint minden jó csali (lead mágnes), a kvíz is a „sebtapasz”, míg  a terméked/szolgáltatásod kell, hogy a „gyógyszer” legyen az illető problémájára, és ha jól csinálod, nem is kell kérned, hogy megadják az e-mail címüket, ők nyújtják a kezüket.

Mire van szükséged egy online kvíz elkészítéséhez?

Ahhoz, hogy a kvíz segítségével valóban el tudd érni a céljaidat, két fontos „összetevőre” van szükséged:

1. Az online kvíz tartalma

Ide tartoznak a megfelelő kérdések és hozzájuk tartozó válaszok, illetve a kiértékelések és további ajánlások

2. Technika- a kvízépítő szofver

Elsőre azt gondoltam, és lehet, hogy te is így vagy ezzel, hogy a technikai rész a nagyobb akadály: egy designos, jól felépített kvízt elkészíteni, amit a honlapon, a közösségi médiában fel tudsz tölteni, meg tudsz osztani.

Ez az akadály eltűnt, amikor az Interact-ot megtaláltam. Annyira egyszerű a kezelőfelülete, hogy egy hatodikos is simán összerak egy tökéletes kvízt negyedóra alatt.

Így már csak egy kérdés marad hátra, éspedig az, hogy „Milyen kvízt csináljak?”

Segítségül megosztom az alábbi bejegyzést, amelyet Josh Haynam, az Interact társalapítója és vezérigazgatója írt:

Hogyan használ egy kvízt az Interact potenciális ügyfelek generálására és értékesítéshez?

Amióta az Interact, mint kvíz készítő termék megjelent a piacon, az első kérdés, amit minden új vásárlónk feltesz: „Melyik a legjobb kvíz a vállalkozásom számára?”. Természetesen mindenki tudni akarja, hogy mi a legjobb megoldás, fura is lett volna, ha nem.

De erre nem volt egy jó válaszunk. Az általános megoldás az volt, hogy élő példákat küldtünk az embereknek arról, amit más cégek csináltak. Ez nagyszerű volt, de aztán rögtön jött a következő kérdés, hogy – ok, de hogyan készítsek el én egy ilyen kvízt? 

Ez sok éven keresztül megnehezítette a dolgunkat, amíg lett időnk összeállítani egy kvíz sablon portfóliót, amelyet bárki felhasználhat a saját kvíze elkészítéséhez.

Saját termékünket használtuk és készítettünk egy kvízt, amivel segítünk az embereknek nem csak megtalálni a megfelelő kvíz sablont és megválaszolni a „Melyik kvíz a legjobb a vállalkozásom számára?” kérdést, hanem megoldja a kvíz felépítésének a problémáját is, mert ha megtaláltad a sablont, be tudod másolni közvetlenül az Interact fiókodba  (vagy elindíthatod a sablon használatának próbaverzióját).

Most már elsősorban ezt a kvízt használjuk az új potenciális ügyfelek generálásához és a vásárlók megszerzéséhez. Íme, hogyan néz ki:

Amikor valaki kitölti a kvízt, megkérdezzük, hogy hol tart a kvíz készítés folyamatában, valamint, hogy milyen iparágban dolgozik, és milyen eszközöket használ az e-mail marketinghez és a honlapjához, hogy segíthessünk neki a kvíz elkészítésében.

Azért, hogy az embereket a helyes irányba tereljük, megkérdezzük tőlük, hogy melyik iparágban tevékenykednek, hogy olyan sablonokat jeleníthessünk meg, amelyek a leginkább hasznosak lesznek számukra.

A kvíz végén van egy feliratkozási űrlapunk, ha valaki e-mailben szeretne kvíz tippeket kapni. Ez az űrlap 15%-kal konvertál, ami elképesztő a szoftveripar számára (az általános átlag 40,8%, de a szoftver egy másik világ, mivel B2B).

Miután valaki feliratkozik, vagy kihagyja a feliratkozást, megmutatjuk neki az ajánlott kvíz sablonokat, minden eredményhez választunk hármat, és van egy gomb, amelyre rákattintva megnézheti az összes sablont az adott kategóriában, ha az ajánlott sablonok nem felelnek meg a keresésüknek.

Ha a kvíz kitöltőjének tetszik valamelyik általunk ajánlott sablon, rákattinthat a „Sablon használata” linkre, és megnézheti egy új oldalon, amely így néz ki.

Ha az előnézet megtekintése után tetszik nekik a sablon, rákattinthatnak a „Sablon használata” gombra, amely felkéri őket, hogy indítsák el az ingyenes próbaverziót, és másolják be a sablont a fiókjukba (meglévő ügyfelek számára közvetlenül a fiókjukba másolja).

Ezután a kvíz betöltődik a fiókodba, szerkesztheted, csatlakozhatod az e-mail listádhoz, és közzéteheted. Ez a kvíz készítés folyamatát lerövidíti a legjobb esetben több hétről egy-két órára, és választ ad ügyfeleink legfontosabb kérdésére, mert megmutatjuk a legjobb kvízt a vállalkozásod számára.

Eredmények: Hogyan teljesít a kvíz

Még csak egy hete futtatjuk ezt a kvízt, 75 leadet gyűjtött össze, és közvetlenül 8 fizetett feliratkozáshoz vezetett. Még csak teszt üzemmódban van, és hamarosan sokkal nagyobb forgalmat fogunk ide irányítani. (A sok megtekintésnek az az oka, hogy felugró ablakként jelenítjük meg a blogunkon, amely sok megtekintést eredményez, de a legtöbb látogatónak nem a megfelelő, ami teljesen rendben van).

kvíz eredmények

Következtetés:

Itt ülve és ezt írva, le vagyok nyűgözve, hogy milyen jól működik a kvíz. Hatékonyan megalkottuk az Interact-nél valaha volt legjobban teljesítő lead mágnest, ami kétszeres eredményt hoz, közvetlenül fizetett feliratkozásokhoz vezet, nem is beszélve azokról az emberekről, akik feliratkoznak, és esetleg később vásárolni fognak.

Most már igazán együtt tudok érezni mindazokkal az ügyfelekkel, akikkel az évek során beszéltem, és akik halogatták a kvíz elkészítését. Mi hoztuk létre az első kereskedelmi forgalomban kapható kvíz készítő szoftvert, és 10 évbe telt, mire elkészítettük a saját kvízünket.

Remélhetőleg most, hogy elkészült ez a kvíz, valamint az összes használatra kész sablonnal, nem kell tíz évet várnod, ehelyett 10 perc alatt elkészülhet a kvízed!

Szeretnéd kipróbálni a kvíz ajánló kvízünket? Tekintsd meg a tryinteract.com/start oldalon

Összegzés:

Néhány perc alatt elkészítheted az online kvízt, azt a lead mágnest, ami mindig is hiányzott az eszköztáradból, hogy napról napra növeld a termékeid/szolgáltatásaid iránt érdeklődők számát.

  1. Válaszd ki a vállalkozásod számára megfelelő sablont
  2. Írd át/ fordítsd le a tartalmat
  3. Kösd össze az email listáddal
  4. Tedd fel az online felületeidre
  5. Kövesd a kvízed teljesítményét és javíts rajta folyamtosan.

Ha kérdésed van, vagy bármilyen segítségre van szükséged, az Interact honlapján számos útmutatót, esettanulmányt, ingyenes online tanfolyamot, online közösséget, élő chat-et is találsz.

Az oldalon előfordulnak partnerprogramok linkjei, amelyeket követve, ha vásárolsz, jutalékban részesülhetek. Előre is hálásan köszönöm, ha megteszed. Ezért neked nem kell többet fizetned, ugyanannyiba kerül, mintha egyenesen az eladótól vásárolnál.

Kategória: online marketing