Helyi keresőoptimalizálás
Leggyakrabban ismétlődő kérdések és válaszok
A helyi keresőoptimalizálás az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy helyi érdekeltségű vállalkozását megtalálják a potenciális ügyfelek.
A vásárlóknak ma már nem kell az Arany oldalakat böngészniük, mobiltelefonnal a kezükben pillanatok alatt megtalálhatják és kiválaszthatják a hozzájuk legközelebb eső vállalkozások közül azt, amelyik a legszimpatikusabb.
A vállalkozás szemszögéből ez annyit jelent, hogy jelen kell lennie azokon az internetes felületeken, ahol a célcsoportja az övéhez hasonló termékeket/szolgáltatásokat keres: a Google helyi keresőben, és a Google térképen.
A helyi keresőoptimalizálás abban különbözik a hagyományos keresőoptimalizálástól, hogy egy adott terméket/szolgáltatást a közelben kereső személyeket, potenciális vásárlókat célozzuk meg.
A keresőoptimalizálás segítségével érhet el egy weboldal adott kulcsszavakra, kifejezésekre jó helyezést a Google keresőben.
A helyi keresőoptimalizáláshoz a vállalkozása honlapja mellett a Google Cégem fiókjának optimalizálására is szüksége van.
A helyi keresőoptimalizálás azért fontos a kisvállalkozásoknak, mert segítségével vásárlásra kész érdeklődőkhöz juthat el, akik rövid időn belül, gyakran már 24 órán belül ügyfelekké válhatnak.
Helyi keresőoptimalizálás lehetséges weboldal nélkül is, ha olyan területen tevékenykedik, amelyiken a verseny elenyésző. Az ingyenes Google Cégem fiókjának megigénylésével és optimalizálásával is érhet el jó helyezést a Google helyi keresőjében.
Ugyanakkor egy saját domain-el rendelkező, keresőoptimalizált céges weboldal sokat nyom a latban nemcsak a keresőmotorok, hanem az ügyfélszerzés szempontjából is.
A helyi keresőoptimalizálás segítségével azokat a termékei/szolgáltatásai iránt érdeklődőket érheti el, akikkel a kapcsolatain keresztül, vagy ügyfelei ajánlásán keresztül nem kerül kapcsolatba. Felgyorsult világunkban sok minden megváltozott, az emberek kevesebbet kommunikálnak személyesen és jóval többet online. Az információk jelentős részét is az interneten keresztül gyűjtik. Ha csak a személyes kapcsolataira támaszkodik, akkor elveszíti azokat a potenciális ügyfeleket, akik az interneten keresnek, és versenytársaira hagyja őket.
A helyi keresések kétfélék lehetnek. Az egyik, amikor a keresett kifejezést kiegészítjük az adott település, városrész, kerület nevével, például: masszőr Budapest.
A második eset, az implicit helyi keresés, amikor beírunk egy kifejezést a keresőbe, és anélkül, hogy ezt kiegészítenénk a település, környék nevével, irányítószámával, a hozzánk legközelebb található vállalkozások kerülnek megjelenítésre. Az előbbi példánál maradva, ha csak annyit írunk be a Google keresőbe, hogy masszőr és helyileg Budapesten tartózkodunk, akkor budapesti masszőrök fognak megjelenni és nem bécsiek.
A helyi keresőoptimalizálást minden olyan vállalkozásnak érdemes használnia , amelyiket személyesen keresnek fel az ügyfelei, vagy ő keresi fel az ügyfeleit.
A kizárólag csak online értékesítő vállalkozások nincsenek egy adott településhez, környékhez kötve, ezért számukra nem alkalmas a helyi keresőoptimalizálás.
A Google Cégem adatlapra való jogosultságot minden esetben érdemes ellenőrizni a Google által kiadott irányelvekben.
Vállalkozása a következő módom tud bekerülni a helyi keresőbe:
- Google Cégem fiókjának igénylésével és feltöltésével
- Az internetes üzleti címjegyzékekben való megjelenéssel
- Lokálisan optimalizált weboldalával
Azért fontos a Google Cégem fiókját megigényelnie, mert:
- Ha Ön igényli meg vállalkozása Google Cégem fiókját, nem tudja más megigényelni Ön helyett
- A helyes információk jelennek meg a keresőben vállalkozásáról, mint például a vállalkozás neve, címe, telefonszáma, weboldala, nyitvatartása stb.
- A célcsoportja számára releváns információkat tud megosztani.
- Meg tudja válaszolni a feltett kérdéseket és reagálni tud az ügyfelek által írt értékelésekre.
- Hitelessé válik a potenciális ügyfelek szemében, akik az interneten találnak vállalkozására.
- Könnyen megtalálják az érdeklődők és az útvonalat is meg tudják tervezni Önhöz.
- Jobb helyezést tud elérni a keresőben.
Igazolnia kell, hogy Ön a tulajdonosa az adott vállalkozásnak. Ehhez meg kell adnia a vállalkozás nevét, címét, telefonszámát és kategóriáját. Ezt követően a leggyakoribb esetben a Google levelezőlapon küldeni fogja az igazoló kódot, amelyet általában 2 hetet vesz igénybe. Előfordulhat, hogy telefonon küldik az igazoló kódot és azonnal hozzáláthat fiókjának feltöltéséhez.
A feltöltött fotók, adatok azonnal, vagy ellenőrzést követően, de legkésőbb 3 napon belül jelennek meg.
Röviden a következő három dologra kell figyelnie a Google Cégem fiók kitöltésekor, hogy jó helyezést tudjon elérni a keresőben: pontosság, teljesség, frissesség, azaz:
- Figyeljen a feltöltött adatok pontosságára, hogy ezek minden internetes felületen, legyen az weboldal, üzleti címjegyzék, közösségi média ugyanúgy jelenjenek meg, mint a Google Cégem fiókban.
- Töltsön ki részletesen minden pontot, ami vállalkozására értelmezhető és töltsön fel minél több fotót, videót.
- Folyamatosan aktualizálja az itt megosztott információkat, legyen szó akár nyitva-tartásról, akciókról, stb. és mindig válaszoljon a feltett kérdésekre és az értékelésekre.
Az ügyfelek által adott értékelések a helyi keresőoptimalizálás egyik legfontosabb tényezőjét képezik. Nagymértékben befolyásolják, hogy a Google helyi keresőjében milyen helyen szerepel az adott vállalkozás. Ugyanakkor a meglévő ügyfelek véleménye hatással van az érdeklődőkre is, akik ez alapján dönthetnek úgy, hogy igénybe veszik, vagy sem az adott vállalkozás termékeit, szolgáltatásait.
A statisztikák szerint 10 emberből 7 fog értékelést írni, ha megkérik erre.
Ha egy szolgáltatással nincsenek megelégedve, sokkal nagyobb eséllyel írnak értékelést az ügyfelek kérés nélkül is, ezért érdemes elégedett ügyfeleit megkérni arra, hogy véleményezzék az Ön által nyújtott szolgáltatást.
A Google Cégem fiókjában a rövid nevet kitöltve egy linket fog kapni, amelyet könnyedén el tud küldeni ügyfeleinek, akik azonnal megoszthatják tapasztalataikat.
Hivatkozás alatt azokat az online említéseket értjük, amelyek a vállalkozás nevére, címére, telefonszámára és webhelyére vonatkoznak.
A keresőmotorok a hivatkozások minősége és mennyisége alapján is rangsorolják a weboldalakat.