Buyer persona létrehozása ChatGPT-vel

Nem tudod, hogy ki az ideális vásárlód? Szeretnél létrehozni egy részletes buyer personát, amely segíthet a marketingstratégiád testre szabásában és a célcsoportoddal való hatékony kommunikációban? 

Nos, szerencséd van, mert az alábbi videóban Ronnie a „Design with Canva” You Tube csatornáról megmutatja, hogyan tudod használni a Chat GPT-t, hogy bármilyen vállalkozás számára, bármilyen piacon, bármilyen nyelven buyer persona-t hozz létre.
Bemutatja, hogyan kell használni az eszközt a termékre és a helyszínre vonatkozó információk megadásával, hogy a ChatGPT táblázatokat generáljon a persona-val kapcsolatos információkkal, beleértve a demográfiai, pszichográfiai és vásárlási szokásokat is.
Ron példaként létre is hoz buyer persona-kat a mesterséges intelligencia segítségével: egy barcelonai vegán fagylaltüzlet, egy Canva sablonokat értékesítő vállalkozás a Fülöp-szigeteken és egy indiai laktózmentes gulab jamun vállalkozás számára. (A videóból az is kiderül, hogy mi az a gulab jamun :-))

Azt is megtudhatjuk, hogy a Chrome bővítmény, amit használ és az általa készített sablon is ingyenes.

Útmutató a buyer persona egyszerű és gyors létrehozásához a ChatGPT-vel

Ron a „Design with Canva” egyik tartalomkészítője. Canva szakértő, körülutazta a világot, üzleti végzettséggel rendelkezik és két évig a Canva alkalmazottja is volt.  A csatornának több mint 295 000 követője van, kiváló forrás mindazok számára, akik szeretnék megtanulni, hogyan használhatják a Canva-t és az AI-eszközöket, hogy felturbózzák vállalkozásukat vagy bármilyen projektjüket, amin dolgoznak. Ha szeretnél naprakész lenni az AI és a Canva tervezés világának legújabb trendjeivel és technikáival kapcsolatban, érdemes feliratkoznod a csatornára.

 Szerintem ez a videó hihetetlenül értékes mindazok számára, akik javítani szeretnének a marketing stratégiájukon és kapcsolatot szeretnének teremteni a célközönségükkel, miközben időt és energiát takarítanak meg.

Ezzel az eszközzel megismerheted az ügyfeleid igényeit és preferenciáit, és személyre szabottabb tartalmakat hozhatsz létre. Felhasználhatod az információkat olyan marketingkampányok létrehozásához, amelyek rezonálnak a célközönségeddel, és finomíthatsz ezeken, ahogy egyre több adatot gyűjtesz a vásárlóidról

A videóban Ron a legújabb alkotását osztja meg velünk, egy prompt sablont a ChatGPT-hez, ami leegyszerűsíti a folyamatot és időt takarít meg.

Mielőtt kilépnél az oldalról, mert nem tudod, hogy mit jelent a prompt kifejezés…

A prompt jelentése: „utasítás” vagy „parancs”. A ChatGPT használatakor a „prompt” a felhasználó által megadott szöveg, ami lehet kérdés, vagy egyéb utasítás, amelyre a ChatGPT válaszolni fog.

A prompt sablon egy olyan előre meghatározott minta vagy sablon, ami több prompt (utasítás) logikus összekapcsolásából áll, hogy a chatGPT a felhasználó kérdésére értelmes és teljes választ generáljon. A ChatGPT és hsonló társai akkor adnak jó választ, ha jó kérdéseket teszel fel, ebben segítenek a prompt sablonok.

A Ron által készített és a videóban bemutatott „Buyer Persona Legend by Ron GPT”prompt sablonnal  néhány egyszerű lépést követve részletes információkat kaphatsz a buyer persona-ról, beleértve a demográfiai és pszichográfiai jellemzőiket, a vásárlási szokásaikat, sőt még a vásárlási döntéseiket befolyásoló kiváltó okokat és akadályokat is megismerheted.

Mindössze annyit kell tenned, hogy megadod, hogy mit értékesít a vállalkozásod, és hogy hol vannak a vásárlóid, és hagyod, hogy a ChatGPT elvégezze a varázslatot!

Így működik a buyer persona generáló:

  1. A sablon használatához lépj be a Chrome webáruházba és telepítsd az AIPRM for chatGPT Chrome bővítményt.
  2. Ezt követően lépj be a chatGPT-be. Indíts egy új beszélgetést, és látni fogod, hogy megjelennek az AIPRM prompt sablonok.
  3. A keresőbe írd be, hogy Buyer Persona Legend , majd kattints rá, hogy betöltődjön.
buyer persona készítése chatgpt-vel
buyer persona készítése magyarul

Ebben a kis videóban például azt írtam be, hogy „kismama torna – Budapest” és ezt a részletes táblázatot készítette a Robot.

 

4. Töltsd ki a promptot: írd be az általad értékesített terméket/szolgáltatást és add meg, hogy hol van a célközönséged. Megadhatsz várost, vagy országot is. Alapból az angol nyelv van megadva, ezt ne felejtsd el átállítani magyarra.

5. Kattints a „Küldés” gombra, és várd meg, hogy a chatGPT létrehozza a buyer persona-t. A táblázatokat ki is másolhatod, elmentheted a gépedre.

Ron szerint: „Ha a Chat GPT segítségével generálsz egy buyer persona-t, jobban megértheted a célközönségedet. Ez az információ segíthet jobb marketingkampányok létrehozásában, termékeid vagy szolgáltatásaid javításában és az eladások növelésében.”

Néhány gyakori kérdés a ChatGPT-vel és a buyer persona-val kapcsolatosan:

 

  1. Mi az a ChatGPT?

 A ChatGPT az OpenAI által kifejlesztett nyelvi modell , amely mesterséges intelligencia segítségével emberhez hasonló válaszokat generál a kérésekre.

 

  1. Mi az a buyer persona?

A buyer persona egy marketinges fogalom, amely egy vállalkozás ideális vevőjének fiktív személyiségi profilját írja le. Piackutatáson és a meglévő vásárlókra vonatkozó valós adatokon alapul. Tartalmazza mindazokat az információkat, amelyek segítségével a vállalkozás jobban megismerheti a célközönségét, akik a legnagyobb valószínűséggel vásárolni fogják a termékeit vagy szolgáltatásait.

A buyer persona tartalmazza az életkori, demográfiai, kulturális adatokat, az érdeklődési köröket, a fogyasztási szokásokat, az életmód- és a vásárlási szokásokat. Emellett részét képezik azok a problémák és kihívások, amelyekkel a vevők szembesülnek, és amelyekre a vállalkozásnak megoldást kell kínálnia.

  1. Miért fontos a buyer persona létrehozása?

A buyer persona létrehozása azértl fontos a vállalkozások számára, mert lehetővé teszi számukra, hogy jobban megértsék a célközönségük igényeit és preferenciáit, és célzottabb marketingtevékenységet folytassanak. Ezáltal hatékonyabban tudják elérni azokat az embereket, akiknek valóban szükségük van a termékeikre vagy szolgáltatásaikra, és így növelni tudják az értékesítést és a bevételt.

  1. Hogyan használhatom a ChatGPT-t buyer persona létrehozásához?

A chatGPT-t használhatod úgy is, hogy egyenként teszed fel az általad megfogalmazott kérdéseket és a GPT válaszai alapján összeállítod az ideális vevő profilodat, de ennél sokkal hatékonyabb, ha a fent leírt és a videóban bemutatott prompt sablont használod, amiben csak 2 adatot kell beírnod. A ChatGPT által generált buyer persona-t a meglévő vevői adatok alapján érdemes finomítanod.

  1. A ChatGPT magyarul is tud buyer persona-t létrehozni?

 Igen, a ChatGPT magyarul is tud buyer personat-t létrehozni, ehhez csak ki kell választanod a nyelvet.

  1. Használható-e a „Buyer Persona Legend” eszköz bármilyen piacra vagy vállalkozásra?

 Igen, ez az eszköz bármilyen piacra vagy vállalkozásra adaptálható.

  1. Kell-e technikai tudás a Chat GPT használatához?

Nem, a Chat GPT használatához nem kell technikai gurunak lenned. Ez egy felhasználóbarát eszköz, amelyet bárki használhat.

  1. Mennyibe kerül a prompt sablon használata?

A Buyer Persona Legend prompt sablon használata ingyenes, és a ChatGPT használatáért sem kell fizetned.

Összefoglaló:

                A ChatGPT „Buyer Persona Legend by Ron GPT” egy hatékony eszköz a buyer persona-k létrehozásához.

  1. A használatával betekintést nyerhetsz a célközönséged demográfiai, pszichográfiai és vásárlási szokásaiba. Több buyer persona-t is létrehozhatsz, ha különböző vásárlói csoportokra célozol.
  2. Egyszerűen és gyorsan használható, és bármilyen piacra, nyelvre, vállalkozásra adaptálható.

A digitális világ állandóan változik, és mindig vannak újabb módszerek, amelyekkel gyorsabban és hatékonyabban érheted el az üzleti céljaidat, előzheted meg a versenytársaidat. Ezért fontos folyamatosan tanulni és fejlődni, és nyitottnak lenni az új lehetőségekre.

Scroll to Top