A legfontosabb Google rangsorolási tényezők a helyi keresésben

google rangsorolási tényezők

A Google keresőbe a „sminkes” kulcsszót beírva, 1 690 000 találatot kapunk.

Google kulcsszó sminkes

 

Ha leszűkítjük a találatokat arra a kifejezésre, hogy „sminkes házhoz megy”, 34 400 –ra csökken a találatok száma.

A „sminkes házhoz megy Budapest” kifejezésre már „csak” 24 700 találat jelenik meg.

A találati lista első oldalán azonban csak 10 hely van, és a legtöbb érdeklődő nem is lép tovább az első oldalról.

==> A Google Cégem fiókjának feltöltésével, optimalizálásával az Ön környékén kereső érdeklődők könnyen megtalálják vállalkozását.

Ahhoz, hogy több látogató érkezzen helyi vállalkozásának honlapjára és ennek köszönhetően többen vásároljanak Öntől, a konkurencia előtt kell lennie a Google találati listáján.

A Google célja az, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsa az internetezőknek.

keresésüknek leginkább megfelelő, legrelevánsabb találatokat igyekszik a találati listák élére tenni.

A rangsorolási tényezők listája, fontossági sorrendje állandóan változik, mert a keresőóriás folyamatosan alkalmazkodik a keresők igényeihez, keresési szokásaihoz.

 A Google rangsorolási szempontjai nem nyilvánosak éppen azért, hogy ne lehessen kijátszani ezeket.
Darren Shaw, a Whitespark alapítója 2018-ban is elkészítette a helyi organikus keresések rangsorolási listáját. A teljes elemzés a moz.com-on jelent meg 2018. november 20.-án.

A Google rangsorolási tényezők listája, fontossági sorrendjének felállítása a legelismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek megkérdezésével, tapasztalatainak összevetésével készült.

A Google helyi organikus rangsorolási szempontokat nyolc kategóriába sorolták, és a felmérésben résztvevők válaszai alapján állították fel ezek fontossági sorrendjét.
A helyi keresési eredményeket leginkább befolyásoló kategóriák sorrendje ezek alapján:

1. Link jelek (27,94%)

Ide tartozik:

  • a honlapra mutató linkek horgonyszövege,
  • hogy mennyire értékes, tekintélyes az adott honlap, milyen DA-val, azaz domain autoritással rendelkezik
  • a kapott linkek mennyisége különböző honlapokról, stb.

2. „On-page”, azaz oldalon belüli jelek (26,03%)

Ez a kategória a következő tényezőket foglalja magába:

  • A cég nevének, címének, telefonszámának feltüntetése
  • Kulcsszavak a címekben
  • A honlap domain autoritása, stb..

3. Viselkedési jelek (11,5%)

Az átkattintási arány, a mobilhívások száma, a bejelentkezések száma, stb. tartozik ebbe a csoportba.

4. Google Cégem-jelek (8,85%)

Az érdeklődők távolsága a vállalkozás címétől, a választott kategória, a kulcsszó megtalálható-e a vállalkozás címében stb. azok a rangsorolási faktorok, amelyek ebbe a kategóriába tartoznak.

5. Hivatkozások, említések (8,41%)

A vállalkozás nevének, címének és telefonszámának pontos és egyforma megjelenítése a hivatkozó oldalakon, az említések mennyisége, stb. tartoznak ebbe a csoportba.

6. Személyre szabás (7,32%)

Testre szabhatjuk a honlapunkat például a látogató nemének, korának, érdeklődési körének, stb. megfelelő termékek, szolgáltatások egyszerű megtalálását lehetővé tevő navigálással  

7.Vélemények (6,47%)

Ebbe a kategóriába tarozik: az ügyfelek által írt vélemények mennyisége, sebessége és azon webhelyek mennyisége, amelyeken véleményt írtak.

8. Szociális jelek (3,47%)

A közösségi médiában való tevékenység mértékét veszi figyelembe, például a like-ok, megosztások számát a Facebook-on, Twitter-en, Google-ban stb.. 

Szeretnéd, ha a potenciális ügyfeleid könnyen rád találnának online?

Beszéljük át, hogyan tehetjük vállalkozásodat láthatóvá és vonzóvá az interneten!

Keresés
lokális marketing Budapest logo (1)

Weboldalkészítés és lokális marketing szolgáltatásokat nyújtunk
Budapesten és országosan
kisvállalkozásoknak, akik több ügyfelet szeretnének

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Kérlek add meg a neved és telefonszámod és a lehető legrövidebb időn belül felvesszük veled a kapcsolatot.