Egyszerű, lépésről-lépésre online marketing útmutató

Egyszerű, lépésről-lépésre online marketing útmutató, hogy megismerd, megszeresd és használd vállalkozásodban

Nagyon sok egyéni vállalkozó nem használja ki az internet nyújtotta lehetőségeket, mert:

  • nem ért hozzá
  • nem lát benne lehetőséget
  • drágának találja a használatát
  • tudja, hogy szüksége van rá, de nem tudja, hogy hogyan kezdjen hozzá.

John Pemberton egy atlantai gyógyszerész volt, aki 1886-ban felfedezett egy újfajta szirupot, amit gyógyszerként árult a patikában, és amitől jobban érezték magukat a vásárlói.

Mindezek ellenére nem hozott számára nagy sikert, jobb napokon is legfennebb kilenc üvegcsével tudott eladni belőle.

Végül a titkos receptet eladta egy Asa Candler nevű patikusnak 2300 $-ért.

Candler szódavizet adott hozzá és üdítőként kezdte árulni. Marketing tevékenysége eredményeként az új termék meghódította a világot.

Biztosan rájöttél már, hogy ez a történet a Coca Cola-ról szól.

Amióta a Coca-Cola megkezdte világkörüli útját, sok minden változott, a piaci környezettől kezdve a vásárlási szokásokig.

Ami nem változott az, hogy az emberek vásárolnak és vásárolni fognak azért, hogy kielégítsék a szükségleteiket.

Egy másik fontos dolog, ami nem változott, hogy az emberek érzelmi alapon vásárolnak, még azok is, akik úgy gondolják, hogy ők nagyon racionális emberek.   

Nagyon sokan vannak, akik jók a szakmájukban és úgy indítanak vállalkozást, hogy azt remélik, hogy ez elegendő ahhoz, hogy sikeresek legyenek.

John Pemberton példája is jól mutatja, hogy a szakmai tudás fontos, de nem garancia a vállalkozás sikeréhez, nem váltja ki a vállalkozói ismereteket.

A KSH adatai alapján, ma Magyarországon több mint 520 000 egyéni vállalkozás van bejegyezve. Három év alatt 100 000-el nőtt az egyéni vállalkozások száma. Havonta 6000-8000 új egyéni vállalkozást regisztrálnak. Ezek a számok elég meggyőzően mutatják, hogy a vállalkozói kedv növekvőben van.

https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qvd005c.html

https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qvd023c.html?down=650

 

A nagyobb, tőkeerősebb cégekkel ellentétben, az egyszemélyes, vagy kis családi vállalkozások nagyon kis része engedheti meg magának, hogy megbízzon egy marketing ügynökséget, vagy alkalmazottat vegyen fel ahhoz, hogy piacra vigye, ismertté tegye termékeit, szolgáltatásait.

Két megoldás között szoktak választani:

  • bíznak abban, hogy a szolgáltatásuk annyira jó, hogy nincs szükségük marketingre ahhoz, hogy elegendő bevételük legyen az eladásokból
  • megtanulják, hogyan tudják marketingelni saját maguk a vállalkozásukat, egyes feladatokat kiszerveznek, másokat automatizálnak.

Ez a most induló sorozat azoknak a vállalkozóknak szól, akik hajlandóak fejlődni, tanulni azért, hogy a legtöbbet hozzák ki vállalkozásukból.

Velem tartasz?

Vállalkozásodban azonnal használható tudással szeretnélek felvértezni.

Kövesd a bejegyzéseket, ha érdekelnek a következő témakörök:

  • az online marketing alapjai,
  • milyen lehetőségeket nyújt a vállalkozásod fejlesztéséhez
  • mit érdemes megtanulnod, ha te magad akarod az online marketing tevékenységet végezni
  • milyen online eszközöket tudsz használni, hogy hatékonyabb légy, időt spórolj
  • mit várhatsz el a szolgáltatótól, ha ki akarod szervezni az online marketing tevékenységeket
  • milyen feladatokat tudsz automatizálni
  • milyen adatokat kaphatsz meg ingyenesen, amelyeket sikeresen felhasználhatsz árbevételed növelésére