Nagyon sok egyéni vállalkozó nem használja ki az internet nyújtotta lehetőségeket, mert:
John Pemberton egy atlantai gyógyszerész volt, aki 1886-ban felfedezett egy újfajta szirupot, amit gyógyszerként árult a patikában, és amitől jobban érezték magukat a vásárlói.
Mindezek ellenére nem hozott számára nagy sikert, jobb napokon is legfennebb kilenc üvegcsével tudott eladni belőle.
Végül a titkos receptet eladta egy Asa Candler nevű patikusnak 2300 $-ért.
Candler szódavizet adott hozzá és üdítőként kezdte árulni. Marketing tevékenysége eredményeként az új termék meghódította a világot.
Biztosan rájöttél már, hogy ez a történet a Coca Cola-ról szól.
Amióta a Coca-Cola megkezdte világkörüli útját, sok minden változott, a piaci környezettől kezdve a vásárlási szokásokig.
Ami nem változott az, hogy az emberek vásárolnak és vásárolni fognak azért, hogy kielégítsék a szükségleteiket.
Egy másik fontos dolog, ami nem változott, hogy az emberek érzelmi alapon vásárolnak, még azok is, akik úgy gondolják, hogy ők nagyon racionális emberek.
Nagyon sokan vannak, akik jók a szakmájukban és úgy indítanak vállalkozást, hogy azt remélik, hogy ez elegendő ahhoz, hogy sikeresek legyenek.
John Pemberton példája is jól mutatja, hogy a szakmai tudás fontos, de nem garancia a vállalkozás sikeréhez, nem váltja ki a vállalkozói ismereteket.
A KSH adatai alapján, ma Magyarországon több mint 520 000 egyéni vállalkozás van bejegyezve. Három év alatt 100 000-el nőtt az egyéni vállalkozások száma. Havonta 6000-8000 új egyéni vállalkozást regisztrálnak. Ezek a számok elég meggyőzően mutatják, hogy a vállalkozói kedv növekvőben van.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qvd005c.html
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qvd023c.html?down=650
A nagyobb, tőkeerősebb cégekkel ellentétben, az egyszemélyes, vagy kis családi vállalkozások nagyon kis része engedheti meg magának, hogy megbízzon egy marketing ügynökséget, vagy alkalmazottat vegyen fel ahhoz, hogy piacra vigye, ismertté tegye termékeit, szolgáltatásait.
Két megoldás között szoktak választani:
Ez a most induló sorozat azoknak a vállalkozóknak szól, akik hajlandóak fejlődni, tanulni azért, hogy a legtöbbet hozzák ki vállalkozásukból.
Velem tartasz?
Vállalkozásodban azonnal használható tudással szeretnélek felvértezni.
Kövesd a bejegyzéseket, ha érdekelnek a következő témakörök: