GOOGLE CÉGEM PROFIL OPTIMALIZÁLÁS

31 pontos ellenőrző lista Google Cégem profil optimalizálásához

Lokális Marketing Budapest Boncata Csilla

írta Boncata Csilla

A Google Cégem profil a vállalkozás “online kirakata” a nap 24 órájában, amely megjelenik a Google térképen és Google keresőben. Segítség a meglévő ügyfelek számára és remek lehetőség új vásárlók szerzésére. Ahhoz, hogy jó helyezést érhessen el a helyi keresések között, fontos, hogy Google Cégem fiókja részletesen ki legyen töltve.

==> A helyi keresőoptimalizálásról itt tudhat meg többet. 

Google Cégem profil optimalizálása – ellenőrző lista:

  • Mielőtt új fiókot igényelne, a duplikáció elkerülése érdekében ellenőrizze, hogy vállalkozása szerepel-e a Google Keresőben és Google Térképen
  • Ha még nem rendelkezik Google Cégem profillal, az igénylést a https://www.google.com/intl/hu_hu/business/ linkre kattintva indíthatja el

Töltse ki az adatokat:

  • A vállalkozás pontos neve
  • Pontos cím (ha felkeresik az ügyfelek a vállalkozást), és/vagy a szolgáltatási terület
  • Üzleti kategória kiválasztása (ez fog nyilvánosan megjelenni)
  • Telefonszám
  • Webhely

Az ellenőrző kódot levelezőlapon, e-mailben, vagy telefonon fogja megkapni.

  • További kategóriák kiválasztása – amelyek a vállalkozásra értelmezhetőek (érdemes időnként ellenőrizni, mert a Google gyakran kiegészíti a listát)
  • Nyitvatartási idő
  • Rendkívüli nyitvatartási idő (ünnepnapok, stb. feltüntetése, amikor a szokásostól eltérő a nyitva tartás)
  • További telefonszámok
  • Rövid név megadása (a rövid név segítségével könnyedén kérhet értékelést ügyfeleitől: pl. https://g.page/rövidnév/review)
  • Találkozók URL-je: a kapcsolati oldal URL-je, vagy ha van az időpont foglalási naptár URL-je
  • Szolgáltatások (amennyiben aktív az Ön fiókjában): szolgáltatás megnevezése, leírása (max. 1000 karakter), ára

    (csak mobilon, a Google Térkép applikációban, a Menü részben jelenik meg)

  • Termékek (amennyiben aktív az Ön fiókjában): termék kategória, elnevezés, fotó (250 px X 250 px), leírás, ár, gomb hozzáadása, link a weboldalra több információért

    – ha a „Termékek” menüpont nem aktív, a „Bejegyzések” között van lehetősége „Termékek” kategóriájú bejegyzést létrehozni

  • Attribútomok hozzáadása: jelölje meg azokat, amelyek vállalkozására vonatkoztathatóak (pl. nők által vezetett, van wi-fi, stb.)
  • A vállalkozás rövid leírása (750 karakter)
  • A vállalkozás megnyitásának dátuma
  • Fotók: embléma, profilfotó, külső, beltéri, munkahelyen, csapat, virtuális túra-360⁰
  • Videó: 30 mp, 720 p, 100 MB.(pl. köszöntés, bemutatkozás, a vállalkozás története, küldetése, céljai, munka közben, ügyfél értékelése a cégről, stb.)
  • Üzlet kódja (amennyiben a vállalkozás több helyen szolgálja ki az ügyfeleket)
  • Címkék (az egyes helyekhez max. 10 címkét adhat meg)
  • Google Ads –telefonszám megadása (amennyiben Google Ads-t használ)
  • Bejegyzések- típusok: Újdonságok, Események, Ajánlatok, Termékek (egy időben max. 10 bejegyzés). A bejegyzések 7 napig láthatóak a Google Cégemben, az „Események” típusú bejegyzések a megjelölt időtartam végéig.
  • Kérdések és válaszok: bárki szerkesztheti, de érdemes a feltett kérdésekre tulajdonosként válaszolni, akkor is, ha már előzőleg megválaszolta valaki más. 
  • Vélemények kérése személyesen, e-mailben az elégedett ügyfelektől
  • Vélemények megválaszolása (pozitív és negatív is)
  • „Ismeri ezt a helyet? Adjon választ néhány gyors kérdésre” pontban érdemes megválaszolni a kérdéseket (erre bárkinek lehetősége van)

Google Cégem applikáció letöltése mobiltelefonra, mert itt további funkciók is elérhetőek:

  • Üdvözlő üzenet létrehozása
  • Üdvözlő ajánlat a követők számára 
  • Üzenetek funkció bekapcsolása és üdvözlő szöveg (ha rövid időn belül tud válaszolni az üzenetekre)

==> Google Cégem fiók regisztrációhoz útmutató

Ha segítségre van szüksége a Google Cégem profil optimalizálásához, tekintse meg ajánlatunkat:

Google Cégem profil