Google Cégem bejegyzések útmutató

Google Cégem bejegyzések típusai, használatuk, előnyeik

Lokális Marketing Budapest Boncata Csilla

írta Boncata Csilla

A Google Cégem bejegyzések használatával

– a meglévő és a potenciális vásárlókat informálhatjuk legújabb termékeinkről, szolgáltatásainkról, akcióinkról és bizalmat építhetünk, betekintést nyújtva számukra vállalkozásunk működésébe és

– a Google helyi keresőjében jobb pozícióba kerülhetünk, ha a keresőoptimalizálásra is figyelünk.

Számítógépen a Google Cégem fiókba belépve, és baloldalon a Bejegyzések menüpontra kattintva, négy bejegyzés típus közül választhatunk:

  • Újdonságok
  • Események
  • Ajánlatok
  • Termékek
Google Cégem bejegyzések

1. Újdonságok

Ez a bejegyzés forma egy igazi jolly joker, íme, néhány tipp, amire használhatjuk:

  • a honlapra feltöltött bejegyzések egy rövidebb változatát megoszthatjuk itt, felkeltve az érdeklődést, hogy a látogató tovább kattintson a weboldalra
  • megoszthatunk a vállalkozásunkról érdekes, hasznos információkat, híreket, írhatunk változásokról, újdonságokról. Lehet ez egy új eszköz beszerzése, új termékek, szolgáltatások bevezetése, az iroda, üzlet átalakítása, létszámbővítés az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében, ügyfeleink véleménye az igénybe vett szolgáltatásról, jogszabályi változások a területünkön, fizetési módok, határidők változásai stb..

A bejegyzést még látványosabbá, figyelem felkeltőbbé tehetjük egy fotóval, vagy videóval.

A szöveges leírás maximum 1500 karakter hosszú lehet, ezért érdemes lényegre törően, röviden fogalmazni és a vállalkozásra jellemző kulcsszavakat, kereső kifejezéseket elhelyezni a szövegben.

A szöveges rész alatt lehetőségünk van egy kattintható gomb elhelyezésére, amely az általunk megjelölt oldalra viszi a látogatót.

A következő opciók közül lehet választani:

  •  foglalás
  • online rendelés
  • vásárlás
  • további információ
  • jelentkezés
  • hívás most.

A bejegyzés elkészültét követően mindig ellenőrizzük, hogy ez hogyan jelenik meg a látogatók előtt, és ha szükséges módosítsunk a fotó méretén, vagy a szöveges részen.

Érdemes egy figyelemfelkeltő címet adni a bejegyzésnek és az első bekezdést úgy kezdeni, hogy a látogatónak felkeltse a kíváncsiságát és rákattintson a bejegyzésre, tovább akarja olvasni ezt.

2. Események

Esemény típusú bejegyzésben hívhatjuk fel a látogatóink figyelmét a vállalkozásunkkal kapcsolatos történésekre, rendezvényekre, bemutatókra, workshopokra, stb..

Írhatunk olyan eseményekről, amelyek a környékünkön kerülnek megrendezésre, és amelyekben vállalkozásunk is szerepet vállal, vagy részt vesz.

Kimutathatjuk érdeklődésünket, szenvedélyünket a számunkra fontos dolgok iránt. Lehet az környezetvédelem, különböző sportágak, vagy embertársainkkal való törődésünk.

Az adott területre fókuszáló szervezetek, alapítványok munkájának támogatását, rendezvényeiken való részvételünket is megoszthatjuk a bejegyzésekben.

Az esemény címének megadásához 58 karakter áll a rendelkezésünkre, a részletek leírására pedig 1500.

Megadhatjuk az esemény kezdési és befejezési időpontját. Az óra és perc nem jelenik meg a látogatók előtt, ezért ha ez fontos információ, érdemes a szöveges leírásba beleírni.

Az Újdonságok típusú bejegyzéseknél felsorolt 6 gomb közül választhatunk, a gombok hozzáadása opcionális.

3. Ajánlatok

Az ajánlatok típusú Google Cégem bejegyzésekben felhívhatjuk a profilunkra látogatók figyelmét a legújabb akcióinkra, kedvezményekre, speciális ajánlatokra.

Az ajánlatok típusú bejegyzések címe mellett egy sárga címke is megjelenik, ami még inkább magára vonzza az olvasók figyelmét.

A bejegyzést fotóval vagy videóval színesíthetjük.

A cím megadására itt is 58 karakter áll a rendelkezésünkre.

Megadhatjuk az ajánlat kezdeti és befejezési dátumát.

Az ajánlat részletes leírására 1500 karakter áll rendelkezésünkre.

További opcionális lehetőségek:

  • Kuponkód megadása

Nem kötelező, de jó módszer annak mérésére, hogy hány vásárlónk érkezett a Google Cégem bejegyzésünknek köszönhetően.

  • Ajánlat beváltásának linkje
  • Általános szerződési feltételek

4. Termék

A termék típusú bejegyzésben vállalkozásunk termékeinek bemutatására van lehetőségünk.

A Google Cégem fiókba belépve, a bal oldali menüben a vállalkozások egy részénél szerepel egy Termékek című menüpont, amely egyelőre tesztelés alatt, béta verzióban van és nem is érhető el minden cég számára.

A Termékek funkcióban termékgyűjteményeket, kollekciókat tölthetünk fel, fotóval, árral.

Az adatlapon található Termékek funkció és a Termék típusú bejegyzés tehát két külön lehetőség arra, hogy információkat osszunk meg, vásárlásra ösztönözzük az érdeklődőket.

A Termék típusú bejegyzésben kiemelhetünk egy adott terméket, feltölthetünk erről egy fotót, vagy videót.

A termék neve és leírása mellett megadhatjuk a pontos árát, vagy egy ártartományt – minimum és maximum árat megadva.

Gomb hozzáadásával az érdeklődők további információkat kaphatnak a honlapunkon, azonnal hívhatnak telefonon, vagy akár azonnal meg is vásárolhatják a termékünket.

A már ismert 6 gombtípus közül választhatjuk ki a leginkább megfelelőt, de akár el is hagyhatjuk a gomb hozzáadását.

A fenti Google Cégem bejegyzés típusok mellett, amelyek számítógépen és mobiltelefonon egyaránt elérhetőek, amennyiben letöltjük telefonunkra a Google Cégem applikációt, lehetővé válik egy újfajta bejegyzés típus használata:

5. Üdvözlő ajánlat

Az üdvözlő ajánlatot azok kapják meg, akik a Google térképen rákattintottak a vállalkozásunk neve alatti követés gombra.

Ez egy remek lehetőség arra, hogy ezeket a követőket vásárlóvá konvertáljuk, egy csak és kizárólag az ő számukra kidolgozott speciális ajánlattal.

Ez a típusú bejegyzés a Google Cégemnek egy viszonylag új funkciója, amely 2019 júniusában jelent meg, valószínűleg ezért sem használják sokan.

Meglévő vásárlóink figyelmét is felhívhatjuk a lehetőségre, hogy most már a Google térképen is követhetik az akcióinkat.

Azok a személyek, akik követik a vállalkozásunkat, a Google térképre lépve, a képernyő alján található „Neked” gombra rákattintva, mindig látni fogják az aktuális bejegyzéseinket, akcióinkat, termékeinket, így mindig a szemük előtt lehetünk, és ismételt vásárlásra ösztönözhetjük őket.

Az üdvözlő ajánlat típusú bejegyzéseknél ugyanazokat a lépéseket tudjuk követni, akárcsak a többi bejegyzésnél. Meg kell adni az ajánlat címét, emellett feltölthetünk fotót, vagy videót, leírást, kuponkódot.

Az ajánlat felhasználására 2 hetük van az érdeklődőknek, a vállalkozás követésének napjától kezdve.

A vállalkozásunk weboldalának linkjét is megadhatjuk, illetve beírhatjuk, hogy hol találja meg, olvashatja át az Általános szerződési feltételeket.

Az üdvözlő ajánlatot követőink letölthetik, elmenthetik telefonjukra, az ajánlat végén automatikusan megjelenik egy mentés gomb.

Google Cégem fiók üdvözlő ajánlat

Egyszerre 10 bejegyzés lehet a Google Cégem profilunkban, ez a maximum, amit nem is feltétlenül kell kihasználnunk.

A Google Cégem bejegyzések, az Események kivételével, 7 napig aktívak.

A már feltöltött bejegyzések ezután sem törlődnek, számítógépen és mobilon is megtalálhatóak maradnak az összes bejegyzés, vagy előző bejegyzések pontra kattintva.

Az esemény típusú bejegyzések az esemény befejezési dátumáig maradnak aktívak.

A legújabb bejegyzések mindig a régebbiek előtt jelennek meg.

A bejegyzések elkészítésénél mindig tartsuk szem előtt a Google bejegyzésekre vonatkozó  irányelveit.

Miért érdemes elkezdeni bejegyzéseket írni a Google Cégem adatlapunkhoz?

A Google Cégem bejegyzésekkel mindig a vállalkozásunk termékei/szolgáltatásai iránt célzottan, a környékünkön érdeklődők szeme előtt lehetünk, mivel ezek megjelennek:

– a Google térképen,

– a Google helyi keresőben,

– a Google-Tudáspanelben,

számítógépen és mobilon is.

A Google Cégem fiók optimalizálása kihagyhatatlan lépés a helyi keresőoptimalizálásban, ha láthatóvá akarunk válni a környékünkön, ha új és visszatérő ügyfeleket szeretnénk szerezni vállalkozásunknak.

==> Tudjon meg többet a Google Cégem fiók előnyeiről, és tekintse meg ajánlatunkat Google Cégem fiókja optimalizálására.