fbpx

Köszönöm, hogy itt vagy!

A te „titkos hozzávalód” a tartalomtervezés.

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni a tömegből a közösségi médiában, következetesen jó minőségű tartalmakat kell megosztanod. Olyan tartalmakat, amelyek szórakoztatóak, érdekesek, informatívak a célközönséged számára.

A tartalmaid előre tervezésével rengeteg időt és energiát meg tudsz spórolni, miközben több időd marad a vállalkozásodra, saját magadra, a családodra, a barátaidra.

Hozz létre egy tartalomnaptárt. Ezt megteheted Excel-ben, vagy akár a Trello-t is használhatod.

Döntsd el, hogy milyen gyakorisággal fogsz posztolni. Ha nagyon kevés időt tudsz csak rászánni, akkor inkább posztolj ritkábban, de következetesen. Nézd meg az oldalad elemzéseinél, hogy milyen napokon aktívabbak a követőid és azokra a napokra időzítsd a bejegyzéseidet.

Ide kattintva letöltheted az általam készített tartalomnaptárt és azt is megmutatom, hogy hogyan tudod kitölteni akár hetekre előre is olyan tartalmakkal, amelyek új, aktív követőket hoznak.

Folyamatosan tartalmat készíteni a közösségi médiában a legtöbb vállalkozó számára kihívást jelent.

Ötleteket gyűjteni, fotókat készíteni/keresni, szöveget írni, ami a célba talál…miközben annyi feladat vár rád  a nap folyamán…

Ha ezt olvasod, biztosan téged is érdekel, hogy hogyan tudnál gyorsabban és hatékonyabban olyan posztokat készíteni, ami több követőt, kedvelést, hozzászólást, megosztást és vásárlást hoz maga után.

Hetente több órát is megtakaríthatsz azzal, hogy résztevékenységekre bontod a tartalomkészítést, és naponta csak egy feladattal foglalkozol.

De vegyük sorra a lépéseket.

  1. Ötletgyűjtés

Ötleteket gyűjthetsz Instagram-on, Facebook-on, Pinterest-en, YouTube-on, blogoldalakról. Ha tudsz egy kicsit angolul a Quora-n találsz nagyon jó ötleteket. A https://answerthepublic.com oldalon egy kereső-kifejezést beírva akár több száz kérdést is kapsz, amire az emberek keresnek, ezeket megválaszolva rengeteg jó tartalmat tudsz készíteni.

  1. Szövegírás

Mielőtt elkezdenéd megírni a szöveget, mindig határozd meg, hogy mi a célod az adott bejegyzéssel:

  • inspirálni akarod a követőidet?
  • tanítani akarod őket a területeddel kapcsolatosan?
  • szórakoztatni akarod őket?

A leghatékonyabb bejegyzés típusok:

  • a sztori,
  • a listák
  • a kérdések.

A történetekkel inspirálni tudod a követőidet, jobban megismernek, azonosulni tudnak veled. A saját történeteid mellett megoszthatod az ügyfeleid történeteit is. Nagyon hatásos például, ha nem csak az ügyfélvéleményt osztod meg, hanem röviden elmeséled, hogy az illető milyen változáson ment keresztül, hogyan változott meg az élete a terméked/szolgáltatásod segítségével.

A számokat tartalmazó címekre sokan kattintanak, érdemes kipróbálnod, ha eddig nem használtad. Megoszthatsz 3-5-7 tippet, ami segít a követőidnek, ezzel a szakértői státuszodat tudod növelni.

Mindenki szereti, ha odafigyelnek rá, kikérik a véleményét. Tegyél fel kérdéseket a követőidnek, a legjobb módja, hogy megismerd őket és ők is jobban megismerjenek téged.

  1. Fotók

A legjobb, ha saját fotókat használsz, de ha erre nincs lehetőséged, akkor rengeteg ingyenes oldal van, ahonnan ingyenesen tudsz letölteni, például a pixabay.com, a pexels.com vagy az unsplash.com.

Azért, hogy a méretezéssel ne legyen gondod, amikor feltöltöd a képeket a közösségi média felületeidre, érdemes a Canva-t használnod. Itt ki tudod választani, hogy milyen közösségi média oldalra készíted a bejegyzést (Instagram, Facebook, stb..) és meg is tudod szerkeszteni.

  1. Időzítés

Az elkészült bejegyzéseidet érdemes akkor közzétenned, amikor a követőid a legaktívabbak. Ezt az Elemzések menüpontban tudod megnézni. A Facebook oldaladon a Business Meta Suite-ben akár 10 hétre előre be tudod időzíteni a Facebook és Instagram bejegyzéseidet.

  1. Networking

Azért, hogy a bejegyzéseiddel több embert érj el és több reakció érkezzen, a közzététel előtt és után 10-15 perccel érdemes aktívnak lenned az adott felületen. Hogy mire is gondolok konkrétan?

Kedveld és szólj hozzá te is a követőid és az általad követettek bejegyzéseihez.

A bejegyzésedre érkezett hozzászólásokat mindig válaszold meg. Még akkor is, ha valaki „nem túl kedvesen” szólt hozzá. A válaszod nem neki kell szóljon, hanem a többi olvasónak, így előnyödre is tudod fordítani.

Még mindig úgy érzed, hogy ez túl sok neked?

Szeretnél még több időt megspórolni, hogy több időd maradjon az igazán fontos dolgokra: az ügyfeleidre, a családodra, a feltöltődésre?

Ok.

Hallom, mire gondolsz 🙂

Azért hoztad létre a vállalkozásodat, hogy szolgáltatásoddal megváltoztasd, jobbá tedd az emberek életét. Akkor éreznéd jól magad, ha az időd nagy részét arra fordítanád, hogy azoknak az embereknek segíts, akiknek szükségük van rád.

De posztokat kell készítened és úgy érzed magad, mint Hamupipőke, miközben a hamuból lencsét válogat…

De az ügyfelek nem jönnek futószalagon…

Jelen kell lenned a közösségi médiában, hogy rád találjanak.

Van megoldás, hogy ne kelljen órákat töltened a közösségi média bejegyzéseiddel.

Bármilyen területen tevékenykedsz, ezen az oldalon nagy eséllyel találsz előre elkészített sablonokat, amelyekkel gyerekjáték lesz ezután a közösségi média bejegyzéseid elkészítése.

Az oldal angol nyelvű, de még mindig sokkal könnyebb a Google fordítóval lefordítani a szövegeket (ha nem tudsz angolul), mint órákat tölteni az ötletek keresgélésével és kísérletezéssel, hogy mi működik és mi nem.

Az árak nevetségesen alacsonyak, főként, ha belegondolsz, hogy mennyi időt és energiát kellene elpazarolnod, hogy ekkora mennyiségű bejegyzést elkészíts…

Egy sablon kb. 40-50 Ft-ba kerül.

 Hetente mennyi időt spórolsz ezzel? Egy órát? Kettőt? Vagy többet is?

Heti 200-300 Ft-ból órákat nyersz, amikor ennek a többszörösét keresheted meg a szolgáltatásoddal.

Vagy értékes időt tölthetsz a gyerekeddel, pároddal vagy az elhanyagolt barátaiddal.

Vagy nem kell késő éjszakáig fenn maradnod, hogy a napi teendőid végére érj és reggel frissen és energiával tele kezdhetsz egy új napba.

Minden termékre 14 napos elégedettségi garancia van, így nincs mit veszítened.

Canva-ban a saját márkádra tudod szabni a sablonokat, meg tudod változtatni a színeket, a fotókat és a szöveget is.

Ha még nem használtad a Canva-t, vagy kérdésed van a sablonok használatával kapcsolatosan, szívesen segítek. Facebook-on vagy Insta-n is fel tudod venni velem a kapcsolatot, Zoom-on keresztül meg is tudom mutatni, hogy hogyan működik, hogyan tudod használni.

A területednek megfelelő sablonokat itt találod.

Ha nincs közöttük olyan, ami számodra megfelelő, írd meg nekem és meglátom, hogy mit tehetek 🙂

Szia, Boncata Csilla vagyok

Azért hoztad létre a vállalkozásodat, mert nagyon jó vagy abban, amit csinálsz és szeretnél minél több emberen segíteni a szolgáltatásoddal.
A marketing és főleg az online marketing azonban nem szerepel az erősségeid között, de te is tudod, hogy nélkülözhetetlen. 

Szükséged van rá, hogy még többen megismerjenek, fizető ügyféllé váljanak és a megérdemelt életszínvonalat is biztosítsa számodra a vállalkozásod.
Azért vagyok én itt. 

Online marketingben, weboldal készítésben tudok neked segíteni, hogy te arra tudj koncentrálni, ami számodra igazán fontos: ügyfeleid maximális kiszolgálása. Mert ha ők boldogok, akkor te is az vagy 🙂